Search
Close this search box.

تزریق بوتاکس به لب در اهواز

تزریق بوتاکس به لب یک عمل زیبایی است که معمولا بعد از سن 18 سالگی قابل انجام است و برخی افراد تنها برای حجیم کردن لب ها و برخی برای جلوگیری از بروز پیری اطراف ناحیه لب نسبت به انجام آن اقدام می نمایند. بنابراین معمولا افراد جوان تر که هنوز درگیر چین و چروک های عمودی اطراف لب نیستند برای حجیم کردن لب های خود و افراد میانسال برای کاهش چین و چروک و جلوگیری از روند پیری پوست در این ناحیه از صورت از تزریق بوتاکس به لب استفاده می کنند. 

تزریق بوتاکس به لب در اهواز

بوتاکس لب چیست؟

به میزان تزریق مشخصی از سم بوتولینوم در ناحیه لب ها برای از بین بردن چین و چروک لب یا حجم دادن به لب، بوتاکس لب گفته می شود. بوتولینوم نوعی باکتری است که منجر به افزایش ماندگاری در صنعت کنسروسازی می شود. بوتاکس لب می تواند برای لب پایین یا بالا انجام شود اما معمولا برای هر دو لب استفاده می شود. 

تزریق بوتاکس لب چگونه انجام می شود؟

در تزریق بوتاکس لب، پزشک مقدار مشخصی از بوتاکس را در ناحیه مشخصی تزریق می کند. در چنین حالتی بوتاکس با چسبیدن به اعصاب محیطی منجر به فلجی موقتی عضلات ناحیه لب ها می شود. در تزریق بوتاکس از سوزن بسیار ظریفی استفاده می شود که مخصوص همین کار ساخته شده است. در واقع بوتاکس لب روش غیر تهاجمی و سریع محسوب می شود که نیازی به بستری در این روش درمانی نیست.

تفاوت بین بوتاکس لب و تزریق ژل

بوتاکس لب حاوی سم بوتولینوم می باشد که عضلات ناحیه اطراف لب را به شکل موقتی فلج می کنند و چنین و چروک عمودی ناحیه اطراف لب را از بین می برد اما تزریق ژل متفاوت تر از بوتاکس است. در تزریق ژل ماده ای تزریق می شود که حجم از دست رفته لب را مجدد پر می کند و معمولا در تزریق، عمل کلاژن سازی و هیدراته کردن لب انجام می شود. ماده ای که در تزریق ژل استفاده می شود نیز ماده ای متفاوت از بوتاکس لب است و اسید هیالورونیک نام دارد.  

ماندگاری بوتاکس لب

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم در تزریق بوتاکس لب عضلات ناحیه اطراف لب به طور موقتی فلج خواهند شد بنابر این این روش دائمی نیست و موقتی انجام می شود. ماندگاری بوتاکس لب به عوامل مختلفی چون: سن شخص، ماهیچه های صورت، نوع پوست، شیوه نگهداری فرد و حتی منطقه جغرافیایی شخص بستگی دارد. به طور معمول و با لحاظ کردن تمام عوامل موثر  می توان ماندگاری بوتاکس لب را بین 3 تا 10 ماه در نظر گرفت.

ماندگاری بوتاکس لب

مزایای تزریق بوتاکس لب

  • از مزایای بوتاکس لب می توان به ایجاد ظاهری جوان تر، جذابیت و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد.
  • نتایج بوتاکس لب در رابطه با سایر روش ها بسیار طبیعی تر و زیباتر است.
  • نبود عوارض یا عوارض کم در روش بوتاکس لب نسبت به سایر روش ها بیشتر است.

کاربردهای بوتاکس لب

  • از بین رفتن خطوط چین و چروکِ اطراف لب که در اثر خندیدن، اخم کردن، سیگار کشیدن یا پیری پوست ایجاد می شود.
  • حجم دهی به لب های بالا و پایین در افراد یا همان برجسته و بزرگ تر کردن لب.
  • کاهش لبخند لثه؛ در برخی افراد هنگام خندیدن لثه بالایی نمایان می شود که با تزریق بوتاکس لب می توان به عنوان یک روش درمانی برای کاهش لبخند لثه استفاده شود.

کاندیدهای مناسب برای بوتاکس به لب

توجه به این نکته که چه کاندیدی برای بوتاکس لب مناسب است به نظر پزشک متخصص شما بستگی دارد در واقع پزشک پس از معاینه و بررسی بهترین کاندید برای بوتکس لب را به بیمار پیشنهاد می دهد. دکتر سعید عاشوری با تخصص و تجربه چندین ساله خود در این حوزه می تواند بهترین مشاوره به منظور کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس لب را به شما پیشنهاد دهد.

کاندیدهای مناسب برای بوتاکس به لب

بیشتر بدانید: تزریق بوتاکس به گونه

تزریق بوتاکس لب به چه مراقبت هایی نیاز دارد؟

پس از تزریق بوتاکس لب توجه کنید که نباید بین دو تا شش ساعت بر روی شکم یا صورت خود دراز بکشید.

1. از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید به مدت یک هفته خودداری کنید.

2. به مدت یک روز از خم شدن با زاویه نود درجه جدا خودداری کنید.

3. طبیعی است که پس از تزریق سوزش یا ورم را در ناحیه تزریق احساس کنید اما هرگز وسوسه نشوید که محل تزریق را ماساژ دهید، یا بر روی محل تزریق دست زنید و آن را فشار دهید.

4. بهتر است تا حدود دو روز به صورت خود آب نزنید.

با رعایت مواردی که به آن اشاره کردیم به عمر بوتاکس خود می افزایید.

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس لب چگونه است؟

نحوه عملکرد بوتاکس لب به این گونه است که هنگامی که بوتاکس زیر پوست جریان می یابد، ماهیچه های اطراف دهان را تضعیف می نماید و همین امر سبب می شود تا چین و چروک در این ناحیه تا حد قابل توجه ای کاهش یابد این روند سبب می شود که لب ها به سمت بیرون چرخش یابند که البته در نحوه عملکرد طبیعی لب ها تاثیر ندارد و تنها سبب برجسته شدن آن ها می شود.

عوارض و خطرات بوتاکس لب

پس از تزریق بسته به شرایط بدنی بیمار ممکن است از چند روز تا چند هفته عوارضی در فرد نمایان شود که شامل موارد زیر است:

1.تورم

2.تهوع

3.حساسیت های آلرژیک

4.کبودی و سردرد

هزینه بوتاکس لب

هزینه تزریق بوتاکس لب معمولا به میزان تزریق و نوع برند استفاده شده و همچنین  تخصص پزشک شما بستگی دارد شما می توانید از طریق راه های ارتباطی از این هزینه مطلع شوید.

نتیجه گیری

تزریق بوتاکس لب معمولا روش ایمنی محسوب می شود که عفونت در آن کم تر رخ می دهد. بعلاوه عوارض جانبی و آلرژیک نیز در این روش بسیار کمتر است و معمولا طی شش ماه جذب بدن شخص می شود. 

سوالات متداول بوتاکس لب

1.آیا پس از تزریق بوتاکس نیاز به مراجعه مجدد است؟

حدود دو هفته پس از تزریق باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز میزان تزریق افزایش یابد.

2.آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

با توجه به حساس بودن لب ها به خصوص لب فوقانی، برای انجام بوتاکس از بی حسی موضعی استفاده می شود.

3.آیا قبل از بوتاکس نیاز به انجام کار خاصی است؟

بله، حدود دو هفته قبل از تزریق بوتاکس بهتر است الکل و دخانیات مصرف نکنید و از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز نمایید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا