Search
Close this search box.

تزریق بوتاکس به گونه در اهواز

با افزایش سن، عضلات گونه ضعیف می‌ شوند و گونه‌ ها شروع به افتادن می‌ کنند. این امر می‌ تواند باعث شود که چهره خسته یا پیرتر به نظر برسد. تزریق بوتاکس به گونه یک روش ایمن و موثر برای برجسته کردن گونه‌ هاست. بوتاکس یک سم عصبی از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که با فلج کردن موقتی عضلات، از انقباض آنها جلوگیری می‌ کند. در تزریق بوتاکس به گونه، این ماده به عضلات کوچکی که در اطراف گونه‌ ها قرار دارند تزریق می‌ شود. این کار باعث می‌ شود که عضلات منقبض نشوند و گونه‌ ها برجسته‌ تر به نظر برسند. در ادامه به چگونگی، مزایا و عوارض تزریق بوتاکس به گونه می پردازیم.

تزریق بوتاکس به گونه در اهواز

تزریق بوتاکس به گونه چگونه انجام می شود؟

نحوه انجام تزریق بوتاکس به گونه به این صورت است که ابتدا، متخصص پوست یا جراح پلاستیک شما ناحیه گونه‌ های شما را با بی‌ حسی موضعی بی‌ حس می‌ کند. سپس، از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق مقادیر کمی بوتاکس به نقاط خاصی از گونه‌ ها استفاده می‌ کند. کل فرآیند تزریق معمولا کمتر از 15 دقیقه طول می‌ کشد. نتایج تزریق بوتاکس به گونه معمولا طی 2 تا 3 روز قابل مشاهده است. اثرات تزریق بوتاکس هم اغلب تا 6 ماه باقی می‌ ماند. برای حفظ نتایج، باید هر 6 ماه یکبار تزریق بوتاکس را تکرار کنید.

مزایا تزریق بوتاکس به گونه

تزریق بوتاکس به گونه باعث شاداب تر شدن چهره می شود. علاوه بر این مزیت های دیگری نیز دارد؛

  • برجسته‌ تر شدن گونه‌ ها: تزریق بوتاکس به گونه باعث می‌ شود که گونه‌ ها برجسته‌ تر و جوان‌ تر به نظر برسند.
  • کاهش چین و چروک‌ های گونه: تزریق بوتاکس به گونه می‌ تواند به کاهش چین و چروک‌ های گونه کمک کند.
  • افزایش حجم گونه‌ ها: تزریق بوتاکس گونه منجر به افزایش حجم گونه‌ ها شود.
  • ایجاد ظاهری طبیعی: تزریق بوتاکس گونه ظاهری طبیعی و جوان‌ تر به چهره شما می خشد.

کاندید های مناسب برای تزریق بوتاکس به گونه

شما ممکن است کاندید مناسبی برای بوتاکس به گونه باشید اگر:

  • چین و چروک‌ های متوسط تا شدید و خطوط ریز، مانند خطوط پنجه کلاغی، روی صورت و گونه دارید که می‌ خواهید ظاهرشان را کاهش دهید.
  • از سلامت عمومی خوبی برخوردارید.
  • محدودیت‌ های بوتاکس گونه را می‌ دانید و انتظارات واقع‌ بینانه‌ ای از آن دارید.

بوتاکس یک گزینه فوق‌ العاده برای درمان خطوط روی صورت است، اما محدودیت‌ هایی نیز دارد. اگر چین و چروک‌ های شما به دلیل افتادگی پوست ایجاد شده‌ اند، بوتاکس نمی‌ تواند به درمان آن‌ ها کمک کند. اگر افتادگی پوست روی صورت دارید که از ظاهرش راضی نیستید، باید با پزشک خود در مورد جراحی لیفت صورت صحبت کنید. اما اگر تنها مشکل شما افتادگی متوسط است، بوتاکس یک روش ایمن برای بهبود ظاهرتان است.

بیشتر بدانید: کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس

آیا نتایج تزریق بوتاکس به گونه دائمی است؟

افراد با هم متفاوت هستند و نتایج درمان‌ های زیبایی مثل بوتاکس، از فردی به فرد دیگر فرق می‌ کند. در حالی که تزریق بوتاکس به سرعت خطوط و چین و چروک‌ ها را برطرف می‌ کند، اما نتایج آن دائمی نیست و معمولا نیاز به تزریق‌ های بیشتر در فواصل زمانی مشخص دارد. به طور کلی، تزریق بوتاکس به گونه معمولا بین 2 تا 6 ماه دوام دارد.

تزریق بوتاکس به گونه چه مراقبت هایی نیاز دارد؟

تزریق بوتاکس به گونه یک روش ایمن و موثر است که عوارض جانبی کمی دارد. با این حال، مانند هر روش پزشکی دیگری، پیروی از برخی مراقبت‌ های بعد از تزریق می‌ تواند به کاهش خطر عوارض و بهبود نتایج کمک کند. در اینجا برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به گونه آورده شده است:

  • از لمس کردن یا ماساژ ناحیه تزریق به مدت 24 ساعت خودداری کنید. این کار می‌ تواند باعث پخش بوتاکس در نواحی غیرمجاز شود.
  • از انجام فعالیت‌ های شدید مانند ورزش یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت 2 الی 3 روز خودداری کنید. این کار می‌ تواند باعث خونریزی یا کبودی در ناحیه تزریق شود.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بلافاصله پس از تزریق خودداری کنید. نور خورشید می‌ تواند باعث تحریک پوست و افزایش خطر کبودی شود.
  • از استفاده از محصولات آرایشی روی ناحیه تزریق به مدت 24 ساعت خودداری کنید. محصولات آرایشی می‌ توانند باعث تحریک پوست شوند.

در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی مانند درد، کبودی، قرمزی یا تورم در ناحیه تزریق، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس گونه چگونه است؟

تزریق بوتاکس گونه یک روش زیبایی است که در آن مقدار بسیار کمی بوتولینوم توکسین نوع A به گونه‌ ها تزریق می‌ شود. بوتولینوم توکسین یک سم عصبی است که می‌ تواند باعث فلج شدن عضلات در راستای بهبودی ظاهری شود. در تزریق بوتاکس به گونه، بوتاکس به عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک در گونه‌ ها می‌ شوند، تزریق می‌ شود. این کار باعث فلج شدن این عضلات و کاهش فعالیت آن‌ ها می‌ شود. در نتیجه، پوست گونه‌ ها سفت‌ تر و صاف‌ تر می‌ شود و چین و چروک‌ ها کاهش می‌ یابند. نتایج تزریق بوتاکس گونه طی 2 تا 3 روز قابل مشاهده است. برای حفظ نتایج، باید هر 6 ماه یکبار تزریق بوتاکس را تکرار کنید.

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس گونه

عوارض و خطرات بوتاکس گونه

اگر تزریق بوتاکس به درستی و توسط پزشک متخصص انجام شود، خطرات ناشی از آن بسیار کم است. بعد از تزریق ممکن است در 24 ساعت اول این عوارض را تجربه کنید:

  • سردرد و علائم شبیه آنفولانزا
  • کبودی، تورم و قرمزی در محل ورود سوزن
  • چهره مات و ثابت – اگر مقدار زیادی بوتاکس تزریق شده باشد، ممکن است نتوانید عضلات صورت خود را حرکت دهید.
  • ضعف و افتادگی موقت در صورت – به عنوان مثال، پلک ها یا ابروها ممکن است پایین بیفتند اگر بوتاکس به این مناطق نفوذ کند.
  • در موارد بسیار نادر، عوارض جدی مانند تاری دید، دوبینی یا مشکل تنفس می تواند رخ دهد، به خصوص اگر تزریق در ناحیه اطراف چشم یا گردن باشد.

هزینه بوتاکس گونه

هزینه تزریق بوتاکس گونه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مارک و نوع بوتاکس استفاده شده
  • تجربه و مهارت پزشک
  • موقعیت جغرافیایی

به طور کلی، هزینه تزریق بوتاکس گونه در ایران بین 2 تا 5 میلیون تومان متغیر است. برای اطلاع از قیمت دقیق تزریق بوتاکس گونه بهتر است با کلینیک های زیبایی تماس بگیرید.

نتیجه گیری

تزریق بوتاکس به گونه یک روش موثر و ایمن برای جوانسازی و لیفت گونه است. این روش می‌ تواند به شما کمک کند تا ظاهری جوان‌ تر داشته باشید. کل فرایند آن 15 دقیقه طول می کشد و بهتر است تزریق بوتاکس را در مطب و توسط یک پزشک انجام دهید. 

سوالات متداول

  1. تزریق بوتاکس گونه چه عوارضی دارد؟

تزریق بوتاکس گونه یک روش ایمن و موثر است که عوارض جانبی کمی دارد. از جمله عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس گونه می‌ توان به این موارد اشاره کرد: درد خفیف در محل تزریق، کبودی، قرمزی، تورم، افتادگی پلک، دوبینی. این عوارض معمولا خفیف هستند و طی چند روز یا چند هفته برطرف می‌ شوند.

  1. ماندگاری تزریق بوتاکس گونه چقدر است؟

ماندگاری تزریق بوتاکس گونه معمولا بین 3 تا 6 ماه است. برای حفظ نتایج، باید هر 6 ماه یکبار تزریق بوتاکس را تکرار کنید. 

  1. تزریق بوتاکس گونه چگونه انجام می‌شود؟

تزریق بوتاکس گونه معمولا در مطب پزشک انجام می‌ شود. کل فرآیند تزریق حدود 15 دقیقه طول می‌ کشد. در ابتدا، پزشک محل تزریق را با محلول بی‌ حس‌ کننده موضعی می‌ پوشاند. سپس، با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، بوتاکس را به عضلات گونه تزریق می‌ کند. 

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا