Search
Close this search box.

تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به خط خنده به دلیل ظاهر طبیعی و ماندگی طولانی، آن را تبدیل به درمانی عالی کرده است. خطوط خنده با افزایش سن، علی‌رغم اینکه کاملاً طبیعی هستند، می‌توانند بیشتر قابل‌توجه باشند. همان‌طور که می‌دانید روند پیری که شامل لبخند زدن، خندیدن و حرکت‌دادن عضلات صورت است، باعث می‌شود پوست ما نسبت به سال‌های جوانی ما کشش کمتری داشته باشد. پس اگر به دنبال روشی کم‌خطر و نتیجه‌بخش برای کاهش خطوط خنده خود هستید با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی مزیت‌ها، چگونگی انجام آن، مقدار ماندگاری و نکات مهمی که در انتخاب پزشک خود باید در نظر بگیرید، بپردازیم.

مزیت‌های تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به خط خنده می‌تواند چین‌وچروک‌های لب یا لبخند را پر کند. این روش مزایای بی‌شماری به همراه دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد‌.

  • ماندگاری طولانی: پس از تزریق چربی به خط خنده و پایان بهبودی، تغییرات قابل‌توجهی در اندازه بافت ایجاد می‌شود و تزریق مجدد سلول‌های چربی باعث می‌شود که اثرات اغلب دائمی باشند.
  • بدون عوارض جانبی یا داشتن حداقل عوارض: استفاده از سلول‌های چربی طبیعی، احتمال بروز واکنش نامطلوب در محل تزریق را کاهش می‌دهد. این روش معمولاً با بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش در یک محیط سرپایی انجام می‌شود که خطر کمتری نسبت به بیهوشی عمومی دارد.
  • روشی کم تهاجم: در این روش برش‌ها و  ابزارهای مورد استفاده برای برداشت و تزریق مجدد سلول‌های چربی کوچک هستند. تزریق چربی  یک گزینه مناسب برای کسانی است که از روش‌های جراحی تهاجمی می‌ترسند.

سایر مزایای تزریق چربی به خط خنده شامل موارد زیر است:

  • طبیعی و غیر حساسیت‌زا
  • زمان بهبودی کم
  • نتایج طولانی‌تر
  • حداقل ناراحتی و درد که با دارو قابل‌کنترل است.
نحوه تزریق چربی به خط خنده

بیشتر بخوانید: عوارض تزریق چربی به صورت

نحوه تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به صورت شامل استخراج چربی از ناحیه‌ای از بدن است که در آن چربی فراوان است. به طور معمول، چربی از ناحیه شکم، باسن و پهلو گرفته می‌شود. معمولاً از یک سرنگ کوچک برای تزریق چربی استفاده می‌شود که یک روش کم تهاجمی است. این روش نیاز به برش‌های معمولی صورت را از بین می‌برد و بدون استفاده از پرکننده‌ها یا مواد افزودنی مصنوعی، ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند.  در ادامه به‌صورت جزئی‌تر به توضیح پروسه تزریق چربی به خط خنده می‌پردازیم.

مرحله اول، جذب چربی از قسمت دیگری از بدن، مانند باسن، ران‌ها، پشت یا بازوها است. سلول‌های چربی از طریق لیپوساکشن ملایم برداشته می‌شوند تا از آسیب به سلول‌ها جلوگیری شود. سلول‌ها پس از برداشت بررسی و خالص می‌شوند. یک سوزن ظریف برای تزریق به نواحی از صورت مثل خط خنده یا نواحی دیگر که نیاز به جوان‌سازی دارند استفاده می‌شود. بسیاری از افراد از پرکننده‌های مصنوعی برای کاهش چین‌وچروک یا خط خنده خود استفاده می‌کنند، اما این روش شامل استفاده از سلول‌های چربی خود فرد است.

ماندگاری تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی می‌تواند نتیجه طولانی‌مدت داشته باشد و گاهی اوقات تا چندین سال ماندگار شود. به طور معمول، ماندگاری چربی ​​از چند ماه تا دو سال یا بیشتر طول می‌کشد. تقریباً 30 درصد از انتقال چربی طی 6 تا 12 ماه پس از جراحی بازیابی می‌شود. در واقع چربی باقی‌مانده مانند سایر چربی‌های بدن رفتار می‌کند و با افزایش و کاهش وزن طبیعی، مانند هر نوع بافت چربی دیگری واکنش نشان می‌دهد. روند پیری را نمی‌توان با تزریق چربی به خط خنده متوقف کرد. حجم صورت شما یا خط خنده ممکن است به‌مرورزمان کم شود. اثرات این روش ممکن است در طول زمان به دلیل تغییرات اجتناب‌ناپذیر کاهش یابد. در چنین شرایطی، روش تزریق چربی ممکن است تکرار شود.

مدت زمان ماندگاری نتایج تزریق چربی به خط خنده

به طور معمول نتایج کاملا دقیق تزریق چربی به خط خنده تا ۳ الی ۴ ماه بعد مشخص می‌شود. در عرض 2 تا 4 ماه، ممکن است به نظر برسد که  مقداری حجم را از دست  داده‌اید. دلیل این امر این است که پیوندهای چربی هنوز به طور کامل توسعه نیافته اند. برای رسیدن به ظاهر دلخواه خود، تزریق چربی ‌می‌تواند هر سه تا چهار هفته یکبار تکرار شود. البته تکرار و تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود در طول جلسه مشاوره با پزشک مورد بحث قرار می گیرد و برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

ماندگاری تزریق چربی به خط خنده

بیشتر بخوانید: کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که علائم پیری را مشاهده کرده‌اند و می‌خواهند پوست خود را جوان کنند، مناسب‌ترین  افراد برای تزریق چربی هستند. ظاهری طبیعی که نتایج طولانی‌مدت ایجاد می‌کند مطلوب خواهد بود. همچنین کسانی که نمی‌توانند مواد تزریقی مانند پرکننده‌های پوستی دریافت کنند، ممکن است به دنبال جایگزینی بهتر باشند.

به‌طورکلی، تزریق چربی به خط خنده  یک گزینه درمانی مناسب برای بسیاری از افراد است. کسانی که از آسیب بافتی یا کاهش حجم چربی صورت رنج می‌برند و همچنین اکثر بیماران بزرگسال، برای انتقال چربی برای رفع مشکلات گونه‌های فرورفته، فرورفتگی چشم، چین‌وچروک و خطوط خنده مناسب هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که افراد با درصد چربی بدن بسیار پایین ممکن است واجد شرایط نباشند.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی زیر چشم

دلیل امن بودن تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی حداقل خطرات را به همراه دارد و در درمان بیماران بسیار موفق است. بسیاری از مردم آن را به دلیل درمان سریع، اثربخشی سریع در به‌دست‌آوردن فواید و اثرات ماندگار آن ترجیح می‌دهند. مهم‌ترین دلایل ایمن بودن این روش عبارت‌اند از:

  • طبیعی بودن: استفاده از ایمپلنت، پرکننده یا سایر مواد شیمیایی روشی رایج برای دستیابی به نتایج دلخواه در بسیاری از درمان‌های موجود است. درحالی‌که تمام تلاش‌ها برای اطمینان از ایمنی بیمار انجام می‌شود، برخی از بیماران ممکن است واکنش‌های نامطلوبی را تجربه کنند. استفاده از چربی طبیعی بدن شما فرایندی است که کاملاً ارگانیک است و طبیعی بودن آن خطرات کمتری به دنبال دارد.
  • تجربه بیشتر پزشکان: امروزه پزشکان برای ارائه گزینه‌های درمانی باکیفیت به کسانی که به آن نیاز دارند مجهزتر هستند. درمان‌های مکرر با این روش منجر به این شده است که هزاران بیمار جوان‌تر از خود به نظر می‌رسند و این امر به پزشکان اجازه داده است که این فرایند را به یک هنر زیبا و نتیجه‌بخش تبدیل کنند.

نتیجه‌گیری

در ایران تزریق چربی به خط خنده تنها روش زیبایی است که هم مقرون‌به‌صرفه و هم مؤثر است. ما در این مقاله تلاش کردیم تا یک راهنمای جامع را برای توضیح این موضوع گردآوری کنیم. پزشک در تزریق چربی به خط خنده، چربی را از یک یا چند ناحیه از بدن شما می‌گیرد و برای رفع خطوط خنده شما استفاده می‌کند. با استفاده از این روش، می‌توانید برخی از ایرادهای پوستی که معمولاً در طی روند پیری ایجاد می‌شود را اصلاح کنید و ظاهر خود را بهبود ببخشید.

سؤالات متداول

  • از کدام نواحی برای تزریق چربی به خط خنده استفاده می‌شود؟ پزشکان برای تزریق چربی به خطوط خنده از چربی نواحی مانند شکم، باسن، پهلو استفاده می‌کنند.
  • آیا برای تزریق چربی به خط خنده باید اضافه وزن داشت؟ خیر. با اینکه هدف این روش انتقال چربی است اما برای انجام آن نیاز نیست حتما دارای اضافه وزن داشته باشید. چربی معمولا در بدن بیماران حتی آنهایی که لاغر هستند ذخیره می شود.
  • چه مدت پس از تزریق چربی به خط خنده می توانیم به حمام برویم؟ بهتر است دو روز بعد از انتقال چربی حمام کنید و به هیچ عنوان ناحیه‌ای که تزریق صورت گرفته است را ماساژ ندهید.
  • آیا می‌توان بعد از تزریق چربی به خط خنده بلافاصله ورزش کرد؟ حداقل تا یک ماه پس از جراحی از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش های شدید و ورزش خودداری کنید.
دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا