Search
Close this search box.

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم یکی از مؤثرترین درمان‌های زیبایی به شمار می‌رود که به دلایل متعددی اعم از امنیت بسیار بالا و ماندگاری طولانی مدت طرف‌ داران بسیار زیادی را به سم خود جذب کرده است. بسیاری از افراد هستند که بدن آن‌ها در برابر انواع درمان‌های زیبایی از خود واکنش و یا حساسیت‌های متنوع نشان خواهد داد؛ این امر باعث می‌شود که درمان برای متقاضی با دشواری‌های بسیار زیادی رو به رو شود. این در حالی است که تزریق چربی زیر چشم به دلیل آن که چربی از بدن خود متقاضی برداشت می‌شود بدون بروز هیچ نوع علائم آلرژیکی خواهد بود. در ادامه شما را با این روش درمانی زیبایی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تزریق چربی زیر چشم چیست؟

با افزایش سن و وارد شدن به دهه 30 سالگی بسیاری از افراد با پیدا شدن چین و چروک و گودی در زیر چشمان خود مواجه می‌شوند. این دسته از افراد همواره به دنبال روشی هستند که بتوانند با اطمینان خاطر این مشکل را برطرف کنند. تزریق چربی به صورت یکی از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن مشکلات زیر چشم را به راحتی برطرف کرد. این روش نسبت به روش‌های موجود برای از بین بردن مشکلات زیر چشم ایمنی بالاتر و ماندگاری بیشتری را برای متقاضی به بار خواهد آورد. در این روش پزشک با برداشت مقدار کمی چربی از شکم و یا ران متقاضی آن را به زیر چشمان وی تزریق می‌کند. با توجه به آمارهای به دست آمده تزریق چربی زیر چشم نسبت به تزریق ژل‌های متنوع نتیجه بسیار طبیعی‌تری خواهد داشت.

طریقه تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

چربی‌های تزریق وارد شده در زیر چشم باعث چر کردن چین و چروک‌ها و خطوط خنده در اطراف زیر چشم می‌شوند. علاوه بر این موضوع تزریق چربی زیر چشم باعث می‌شود که پوست اطراف چشم بهبود پیدا کنند و چهره‌ای جوان‌تر و جذاب‌تر را به متقاضی هدیه دهند. اما به این موضوع توجه داشته باشید تمامی افراد کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی زیر چشم نمی‌باشند. افرادی که می‌توانند این روش درمانی زیبایی را انجام دهند باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • افرادی که دارا سلامت جسمانی مناسبی هستند.
  • افرادی که سیگار و یا دیگر دخانیات را مصرف نمی‌کنند.
  • در هنگام تزریق چربی زیر چشم انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند.
  • افرادی که بالای 18 سال داشته باشند.
  • افرادی که توانایی گذراندن دوران ریکاوری به مدت 3 هفته باشند.
  • افرادی که چین‌ و چروک‌های عمیقی در اطراف و زیر چشم خود دارند.
  • افرادی که با گودی زیر چشم مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: عوارض تزریق چربی به صورت

مزایای تزریق چربی زیر چشم

امروزه روش‌های بسیار متنوعی برای بهبود بخشیدن به وضعیت بافت زر چشم به وجود آمده است. هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مختص به خود هستند. در ادامه برخی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که شما با تزریق چربی زیر چشم به دست خواهید آورد را شرح داده‌ایم:

  • تزریق چربی زیر چشم یک روش ترمیمی و درمانی به شمار می‌رود.
  • این روش تنها نیازمند به یک جلسه کوتاه مدت برای تزریق می‌باشد.
  • نتیجه تزریق چربی زیر چشم ماندگاری بسیار طولانی مدت خواهد داشت.
  • دوران نقاهت و ریکاوری بسیار کوتاه‌تری نسبت به دیگر روش‌های موجود را تجربه خواهید کرد.
  • تزریق چربی زیر چشم باعث کندی در فرایند پیری می‌شود.
  • همان طور که گفته شد در این روش پزشک از چربی‌های بدن برای این فرایند استفاده می‌کند. این امر باعث شده است که نتیجه آن کاملاً طبیعی باشد و متقاضی هیچ نوع آلرژی و واکنش نشان ندهد.
  • تزریق چربی زیر چشم یک عمل غیر تهاجمی و بی خطر به شمار می‌رود.
  • با برطرف کردن گودی زیر چشم و چین و چروک‌های این ناحیه می‌توان 10 سال از سن واقعی خود جوان‌تر به نظر برسید.
  • امکان جا به جا شدن چربی برخلاف تزریق ژل صفر درصد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به خط خنده

مراحل تزریق چربی زیر چشم

  • مراحل انجام این فرایند به شرح زیر می‌باشد:
  • در مرحله اول پزشک باید به سراغ برداشت چربی از بدن متقاضی برود. برای شروع این امر با استفاده از تزریق بی حسی موضعی محل برداشت را بی حس خواهد کرد.
  • بعد از بی حس شدن منطقه برداشت چربی یک شکاف بسیار ناچیز در ران و یا شکم ایجاد می‌شود. بعد از ایجاد برش با استفاده از کانول‌های به خصوصی قسمتی از چربی را برداشت می‌کنند.
  • بعد از برداشت چربی از قسمت مشخص شده بدن، چربی باید در داخل دستگاه سانتریفیوژ بماند تا رقیق شود.
  • در نهایت با رقیق شدن چربی پزشک با استفاده از سرنگ‌های به خصوصی چربی را به زیر چشم تزریق خواهد کرد.
مزایای تزریق چربی زیر چشم

طریقه تزریق چربی زیر چشم

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم تزریق چربی زیر چشم با برداشت چربی از شکم و یا ران متقاضی آغاز خواهد شد. پزشک باید با دقت بالایی چربی‌های مورد نیاز خود را به شکل جزئی و موضعی از بخش‌های گفته برداشت کند و با دقت بالاتری آن را برای زیر چشم تزریق کند. لازم به ذکر است در این فرایند چربی بسیار ناچیزی از بدن شما برداشت خواهد شد.

بعد از برداشت چربی‌های مورد نیاز، پزشک آن را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌دهد. این دستگاه با قدرت بسیار بالایی دائم در حال چرخیدن می‌باشد. این دستگاه باعث می‌شود که چربی‌هایی که قرار است تزریق شوند خون بسیار بیشتری داشته باشند، همین دستگاه باعث می‌شود که چربی برداشت شده زنده باقی بماند و ماندگاری بالاتری داشته باشد. پزشک با توجه به مهارت و تجربه کاری که در حوزه تزریق چربی زیر چشم دارد با استفاده از به روزترین تکنیک‌های تزریق چربی آن را به نواحی اطراف چشم تزریق می‌کند. این فرایند با کمترین درد به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت

نتیجه گیری

تزریق چربی زیر چشم که امروزه به نام انتقال چربی نیز شناخته می‌شود یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که امروزه محبوبیت بسیار بالایی به دست آورده است. هدف اصلی در این روش برطرف کردن گودی زیر چشم و از بین بردن انواع چین و چروک در این ناحیه می‌باشد. در تزریق چربی زیر چشم پزشک با تکنیک‌های به روز چربی‌های مورد نظر خود را از مناطق دیگر بدن اعم از شکم و ران‌ها برداشت خواهد کرد و با دقت بسیار بالا آن را به مناطق مورد نیاز تزریق می‌کند.

 سؤالات متداول

  • آیا تزریق چربی زیر چشم درد دارد؟ پزشک با استفاده از بی حسی موضعی باعث می‌شود که متقاضی درد بسیار کمی را احساس کند. در نتیجه هر فرد با توجه به آستانه درد خود ممکن است ناراحتی بسیار کمی را در فرایند تزریق و یا برداشت چربی احساس کند.
  • تزریق چربی زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟ یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که تزریق چربی زیر چشم دارد ماندگاری بسیار بالاتر آن نسبت به تزریق فیلر و… می‌باشد. ماندگاری چربی در هر فرد با توجه به فاکتورهای متعدد متفاوت خواهد بود. با این حال می‌توان گفت این روش درمانی زیبایی می‌تواند بیش از  سال ماندگاری داشته باشد.
  • زمان انجام تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟ مدت زمان انجام این فرایند با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. برخی از این فاکتورها می‌توان به تعداد مناطق تزریق، حجم چربی مورد نیاز برای تزریق، وسعت ناحیه تحت تزریق، مهارت و تجربه پزشک اشاره کرد. به صورت کلی می‌توان گفت این فرایند 30 الی 120 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.
دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا