Search
Close this search box.

جای بخیه عمل بلفاروپلاستی     

جای بخیه عمل بلفاروپلاستی اگر بخواهد روی پلک ها باقی بماند قطعا آن نتیجه مطلوبی که از زیبایی پلک ها و صورت در ذهن داشتیم حاصل نخواهد شد. یکی از دغدغه های افرادی که داوطلب عمل بلفاروپلاستی هستند این است که آیا با توجه به ظرافتی که ناحیه اطراف چشم و پوست نازکی که پلک­ها دارند،جای بخیه عمل بلفاروپلاستی باقی خواهد ماند؟ در یک عمل زیبایی ایده آل توسط یک جراج پلاستیک مجرب قرار بر این است که علاوه بر ترمیم افتادگی پلکها و رسیدن به یک چهره جذاب و ایده آل، هیچ اثری از نشانه های جراحی روی پلک باقی نمایند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد جای بخیه عمل بلفاروپلاستی بدانید.

بخیه عمل بلفاروپلاستی    

علت استفاده از بخیه در بلفاروپلاستی، جوش خوردن بافت برش خورده است. برش ایجاد شده درعمل جراحی بلفاروپلاستی، توسط پزشک ایجاد می شود و بخیه کمک می کند تا هرگونه آسیب و برش درهر ناحیه بدن به هم جوش خورده و ترمیم شود. با این توصیف بخیه نقش موثری در ایجاد یک ساختار منسجم در پوست بدن دارد و باید بتواند کمک کند سلول های بافت برش خورده مجددا بازیابی شده و به حالت اولیه بازگردد. لذا در جراحی پلک نیز مانند سایر جراحی­ها و حتی با حسیاسیت بسیار بالاتر، پزشک سعی می­کند تا اثری از جای بخیه عمل بلفاروپلاستی باقی نماند.

بخیه عمل بلفاروپلاستی    

در مورد انواع جراحی زیبایی پلک بیشتر بدانید.

دلایل ماندگار شدن جای بخیه عمل بلفاروپلاستی

از نظر پزشکان بهترین نقطه از بدن که راحت تر از سایر نقاط بدن بهبود و بازیابی می­شود پوست پلک ما است. اگر پزشک تمام تلاش خود را به کار گیرد یقینا می تواند عمل بلفاروپلاستی رو به گونه ای با ظرافت و دقت انجام دهد که هیچ نشانه ای از جراحی و بخیه روی پلک باقی نماند. با دقت در این امر، بازهم ممکن است عواملی وجود داشته باشند که موجب ماندگار شدن جای بخیه عمل بلفاروپلاستی شوند. این عوامل عبارتند از:

  • استفاده از یک نخ بخیه مناسب با کیفیت و جنس خوب
  • استفاده از روش­های حرفه ایی بخیه نمودن توسط پزشک جراح زیبایی
  • عمق برش ایجاد شده و طول و اندازه آن نیز در میزان ماندگاری جای بخیه عمل بلفاروپلاستی در بیمار نقش دارد.

روش های ترمیم جای بخیه عمل بلفاروپلاستی

در هر صورت، اگر پس از انجام جراحی بلفاروپلاستی متوجه شدید که جای بخیه هایتان حتی به میزان کمی باقی مانده است ما به شما عزیزان روش­هایی را توصیه می­کنیم ک طبق تایید پزشکان و جراحان موجب از بین رفتن جای بخیه عمل بلفاروپلاستی می­شود.

  • تزریق دارو: پزشک زیبایی برای ترمیم جای بخیه­هایی که برجسته هستند تزریق دارو را سفارش می­کند.
  • پوست سابی یا اصطلاحا درم ابریژن: با مراجعه به یک پزشک ماهر و متخصص میتوانید لایه سطحی پوست را که جای بخیه را نمایان نموده به کمک ابزارهای فوق پیشرفته کاملا بردارید.
  • مصرف قرص­های شیمیایی: قرص­های درمانی که پزشکان پوست و مو برای برطرف شدن لک­های پوست استفاده می­شود، برای از بین بردن جای بخیه نیز استفاده می­گردد.
  • جراحی پلاستیک: اگر در اثر هر تصادف و حادثه ای مقدار و اندازه بخیه بسیار زیاد بود، فرد می تواند با کمک جراحی پلاستیک مجددا پوست و زیبایی پلک خود را به حالت ایده آل خود در بیاورد.
  • انجام میکروبلدینگ: به کمک سوزن هایی مخصوصی پوست های لک دار کاملا از بین میرود و مجددا پوست جدید ایجاد می­شود.
دلایل ماندگار شدن جای بخیه عمل بلفاروپلاستی

در مورد سن مناسب جراحی زیبایی پلک بیشتر بدانید.

از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

این امکان برای برخی از داوطلبان عمل بلفاروپلاستی وجود دارد که از بین رفتن جای بخیه عمل بلفاروپلاستی آنها به طول بکشید. روش­های متعدد اعم از خانگی و دستور پزشک وجود داد که کمک می­کند تا جای بخیه ها ترمیم شود. اما تکنیک هایی که به بهبودی سریع تر جای بخیه عمل بلفاروپلاستی  کمک می کند عبارتند از:

  • استفاده مرتب از کمپرس کیسه یخ بعد از عمل و به مدت چند شب.
  • استفاده از پماد و قطره چشمی
  • خوابیدن با سر بالا حداقل به مدت 1 ماه پس از انجام عمل جراحی
  • استفاده از عینک آفتابی
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده استاندارد طبق تجویز پزشک

در مورد بهترین جراح بلفاروپلاستی بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه عمل بلفاروپلاستی با هدف زیبایی بیشتر و دست یابی به چهره ای جذاب تر انجام می شود، لذا لازم است تا پس از اتمام عمل هیچ اثری از جای بخیه عمل بلفاروپلاستی باقی نماند. البته فرصت دادن به ترمیم و ازبین رفتن اثر بخیه ها به حداقل 2 الی 3 هفته زمان لازم دارد و این مدت زمانی ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا