Search
Close this search box.

جوانسازی پوست صورت با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود وضعیت پوست و کندتر کردن روند پیری است. پوست صورت ممکن است در اثر اتفاقات مختلف و افزایش سن دچار تغییراتی شود و در نتیجه به روش‌های درمانی نیاز داشته باشد. راه‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که موثرترین و جدیدترین آن‌ها با لیزر است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این روش جوانسازی چگونه انجام می‌شود و روند آن چگونه است؟ در ادامه به شرح این موضوع به طور کامل خواهیم پرداخت.

کاربردهای جوانسازی پوست با لیزر

بیشتر بدانید: بلفاروپلاستی

کاربردهای جوانسازی پوست با لیزر چیست؟

جوانسازی صورت در بسیاری از زمینه‌ها کارببرد دارد و فقط به یک حوزه محدود نمی‌شود. پوست‌هایی که آفتاب سوخته می‌شوند و رنگ آن‌ها تغیر می‌کند، به سختی می‌توانند به حالت عادی  باز گردند. لیزر می‌تواند این امر را به خوبی انجام دهد و پوست را دوباره روشن کند. علاوه بر از بین بردن تمامی مشکلات پوستی، جوانسازی پوست با لیزر می‌تواند لایه برداری را نیز انجام دهد و تا حد زیادی شادابی را به پوست بازگرداند.

فواید جوانسازی پوست با لیزر

استفاده از جوانسازی پوست صورت با لیزر می‌تواند مزایا و فواید مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

·        لیزر با خاصیتی که دارد می‌تواند تمام لک‌های روی صورت را از بین ببرد. این لک‌ها می‌توانند ناشی از افزایش سن، کک و مک و ضایعات رنگدانه ای باشند. لیزر به دن شما اجازه می‌دهد که این لک‌ها را به طور طبیعی از بین ببرد. بنابراین، منجر به از بین رفتن این لکه‌ها، ملاسما و رنگدانه ها خواهد شد.

·        جوانساز پوست صورت با لیزر می‌تواند روند بهبود طبیعی پوست را تحریک کند و ترشح الاستین و کلاژن را تقویت ببخشد. در نتیجه، خطوط و چین و چروک روی صورت شما کاهش می‌یابد. پوست شما سفت‌تر شده و هنگام لمس کردن صاف‌تر خواهد بود.

·        اسکارها می‌توانند در اثر اتفاقات مختلفی روی صورت پدید بیایند که این روش می‌تواند همه آن‌ها را از بین ببرد.

·        شل شدن پوست در اثر افزایش سن یک اتفاق طبیعی است. اگر قصد دارید خاصیت ارتجاعی و سفت بودن پوست خود را بازگردانید، می‌توانید این روش لیزر را امتحان کنید.

نحوه جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی برای بهبود بافت صورت و لایه برداری آن است. با توجه به نوع آن روند متفاوتی برای انجام آن صورت می‌پذیرد، اما به صورت کلی جوانسازی پوست صورت با لیزر در اثر تابش پرتو لیزر به پوست صورت است که با گرمای تولید شده کلاژن پوست را تحریک خواهد کرد.

نحوه جوانسازی پوست با لیزر

بیشتر بدانید: تزریق بوتاکس

بهترین زمان برای جوانسازی پوست با لیزر چه موقع است؟

زمانی که از لیزر برای جوانسازی صورت استفاده می‌کنید، پوست شما بسیار تحریک پذیر می‌شود. نور خورشید اولین چیزی است که می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. به همین دلیل، بهتر است این روش را زمانی انجام دهید که نور خورشید کمتر به پوست شما برسد. پس فصول پاییز و زمستان برای این کار مناسب‌تر خواهد بود.

روش‌های جوانسازی پوست با لیزر چیست؟

روش‌های مختلفی برای جوانسازی با لیزر در نظر گرفته می‌شود که به شرح زیر هستند:

لیزر اربیوم

این لیزر عوارض جانبی کمی دارد و می‌تواند خطوط سطحی و چین و چروک در پوست صورت را از بین ببرد. همچنین لیزر اربیوم می‌تواند لک‌ها و تغییر رنگ پوست ناشی از آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

لیزر آر اف فرکشنال

جدیدترین روش جوانسازی پوست با لیزر به کار بردن این فناوری است که از چند سوزن برای فرستادن گرما به پوست استفاده می‌کند. این گرما و اثر سوزن‌ها ترشح کلاژن را تحریک می‌کنند تا پوست به حالت عادی خود بازگردد.

لیزر CO2

یکی دیگر از روش‌های استفاده از لیزر، لیزر فرکشنال co2 است که می‌تواند از نور برای احیای پوست استفاده شود. پرتویی که در این روش ساطع می‌شود به چند پرتوی  کوچک‌تر تقسیم شده و با ساطع شدن روی پوست می‌توانند سرعت بهبودی پوست را زیادتر کند.

کاندید مناسب برای انجام جوانسازی پوست با لیزر

به طور کلی انجام دادن این روش برای افراد با سن کم توصیه نمی‌شود. معمولا پزشکان به افراد بالای 25 تا 30 سال این روش را توصیه می‌کنند. زمانی که حس کردید در پوست شما چین و چروک‌هایی به وجود آمده است، می‌توانید جوانسازی پوست صورت با لیزر را امتحان کنید. اگر مشکلات دیگری دارید و درصدد برطرف کردن آن‌ها هستید، بهتر است که در ابتدا با پزشک مشورت کنید.

چگونه برای جوانسازی پوست با لیزر آماده شوید؟

مانند همه روش‌های زیبایی، باید قبل از آن نکاتی را رعایت کنید. از یک هفته تا ده روز قبل هیچ داروی رقیق کننده خون را استفاده نکنید. اگر روی پوست صورت خود دارای زخم باز یا جوش چرکی هستید، بهتر است که تا زمان بهبودی آن‌ها صبر کنید.

بیشتر بدانید: تزریق ژل به صورت

مراقبت‌های قبل از جوانسازی پوست با لیزر

قبل از انجام لیزر، پزشک به شا دستور العمل هایی را می‌گوید که باید همه آن‌ها را رعایت کنید:

· سعی کنید که زیاد در مقابل آفتاب قرار نگیرید.

· حداقل به مدتیک ماه سعی کنید که از سولاریوم و حمام آفتاب استفاده نکنید.

· پوست خود را قبل از لیزر لایه برداری نکنید.

مراقبت‌های بعد از جوانسازی پوست با لیزر

مراقبت‌های بعد از جوانسازی پوست صورت با لیزر بدین شکل هستند:

· کمپرس یخ به جلوگیری از التهاب و تورم کمک می‌کند.

· سوزش پوست بعد از لیزر بسیار طبیعی است که چند ساعت بعد برطرف می‌شود.

· کرم‌های مرطوب کننده به شما کمک زیادی در تسکین عوارض بعد از لیزر خواهد کرد.

ضرورت مراجعه به پزشک جهت جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر یک کار تخصصی و حساس است و نباید توسط افراد بدون تخصص و با مهارت کم انجام شود. به همین دلیل، اگر قصد انجام آن را دارید باید از یک پزشک متخصص پوست و مو برای این کار کمک بگیرید و در ابتدا توسط او بررسی شوید.

موارد منع جوانسازی پوست صورت با لیزر

شاید فکر کنید که جوانسازی پوست صورت با لیزر برای همه افراد قابل انجام است، اما این تصور غلط است و افراد دارای پوست تیره، بیش از افتاده، افراد باردار و کسانی که جوش فعال دارند، به هیچ وجه نباید لیزر جوانسازی را انجام دهند. همچنین این مسئله روی بانوان که شیردهی دارند نیز می‌تواند تاثیر بگذارد.

نتیجه گیری

پوست صورت مستعد مشکلات زیادی است و همه افراد دوست دارند که پوست شادابی داشته باشند. زمانی که سنتان افزایش می‌یابد، بسیاری از کارهای مراقبتی پوست را انجام می‌دهید. جوانسازی پوست صورت با لیزر هم یکی از روش‌های جوانسازی است که کم تهاجمی بوده و سریع‌تر از دیگر روش‌ها تاثیر خود را نشان خواهد داد. اگر سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

آیا جوانسازی پوست صورت با لیزر دردناک است؟

این روش دردناک نیست و فقط ممکن است هنگام برخورد به پوست کمی احساس سوزش داشته باشید.

نتایج این روش چه زمانی قابل مشاهده است؟

به محض کامل شدن روند بهبودی، شما می‌توانید بین سه تا ده روز نتایج را مشاهده کنید.

جوانسازی با لیزر به چند جلسه نیاز دارد؟

تعداد جلساتی که نیاز دارید به ناحیه تحت درمان و نوع  پوست شما بستگی دارد.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا