Search
Close this search box.

درمان گلوله شدن ژل لب

درمان گلوله شدن ژل لب یکی از مواردی است که افرادی که از نتایج تزریق خود ناراضی هستند، مایل به  انجام آن هستند. ایجاد برآمدگی و تو رفتگی لب پس از تزریق ژل لب که در اصطلاح عامیانه به گلوله شدن ژل لب نامیده می‌شود یک عارضه‌ی شایع می‌باشد که پس از تزریق ژل لب ممکن است با آن مواجه شوید. گلوله شدن لب پس از تزریق بنا به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. در ادامه‌ی این مقاله نکاتی درد مورد برطرف کردن این مشکل ارائه خواهیم کرد.

دلایل استفاده از درمان های گلوله شدن ژل لب

مهمترین دلایل گلوله شدن ژل لب عبارتند از:

  • ضربه به لب پس از تزریق
  • کوچک بودن لب‌ها
  • اولین تزریق
  • عدم استفاده از مواد تزریقی مناسب
  • تکنیک نامناسب تزریق
  • حرکات بیش از حد صورت در روزهای اول پس از تزریق
گلوله شدن ژل لب

بیشتر بخوانید: تزریق ژل لب روسی در اهواز

روش های درمان گلوله شدن ژل لب

در ادامه روش های درمان گلوله شدن ژل لب آورده شده است:

ماساژ ملایم

ماساژ ملایم یکی از درمان‌های موثر جهت برطرف کردن گلوله شدن لب می‌باشد. ماساژ نه تنها به صاف شدن گلوله‌های تشکیل شده در لب کمک می‌نماید بلکه می‌تواند از خروج ژل لب به سمت قسمت‌های دیگر نیز جلوگیری نماید اما مهترین نکته ای که باید بدانید این است که جهت شروع ماساژ باید حداقل 5 تا 7 روز پس از تزریق صبر نمائید. ممکن است دیدن قسمت‌های گلوله شدن در لب برای شما ناخوشایند باشد اما جهت جلوگیری از هرگونه آسیب و عارضه لازم است تا زمان کاهش تورم و کبودی‌ها صبر نمائيد و در این مدت از هرگونه لمس و فشار روی لب‌ها خودداری نمائید. یکی از دلایلی که منجر به ایجاد برآمدگی در لب می‌شود ضربه‌هایی است که در محل تزریق وارد شده است، این برآمدگی‌ها به مرور از بین می‌روند و ماسا‌ژ دادن زودهنگام می‌تواند شرایط را بدتر نماید.

در صورتی که پس از 5 الی 7 روز همچنان گلوله‌ها و برآمدگی‌هایی روی لب خود مشاهده کردید به احتمال زیاد تشکیل این گلوله‌ها به دلیل مواد تزریقی و یا نحوه‌ی تزریق نامناسب می‌باشد. بنابراین می‌توانید ماساژ دادن لب را شروع نمائید.

مراحل ماساژ دادن لب پس از تزریق ژل بدین صورت می‌باشد:

  • ابتدا دست‌های خود را به صورت کامل بشوئید.
  • از یک حوله و یا دستمال تمییز جهت کمپرس گرم استفاده نمائید، پارچه‌ی گرم را به مدت 2 دقیقه روی لب‌های خود قرار دهید تا لب‌ها گرم شوند.
  • انگشت شست خود را وارد دهان کنید و با انگشت اشاره گلوله‌های لب را به مدت 2 الی 3 دقیقه با حرکات دایره‌ای شکل به صورت کاملاُ آرام ماساژ دهید. در صورتی که احساس ناراحتی داشتید انگشت شست را بیرون لب و انگشت اشاره را داخل دهان قرار دهید و ماساژ را دوباره شوع نمائيد.

این تکنیک ماساژ دادن می‌تواند به تدریج گلوله‌های تشکیل شده پس از تزریق ژل به لب را از بین ببرد.

مدت زمان ماساژ دادن

2 الی 3 روز پس از شروع تکنیک ماساژ دادن لب به تدریج گلوله‌ها از بین می‌روند و لب حالتی صاف و یکدست پیدا می‌نماید.

شدت ماساژ دادن

از هرگونه ماساژ سخت خودداری نمائید. فشار بیش از حد می‌تواند عوارضی مانند درد و کبودی را ایجاد نماید و یا موجب حرکت ژل از محل تزریق شود. همان طور که پیشتر اشاره شد ماساژ دادن باید به صورت حرکات دایره‌ای و بسیار آرام انجام شود.

جمع شدن ژل لب

بیشتر بخوانید: تزریق ژل به صورت در اهواز

زمان مراجعه به پزشک

موادی که تحت عنوان ژل به لب تزریق می‌شوند 2 الی 3 هفته پس از تزریق با ماساژ لب و یا بدون استفاده از هیچ روشی به تدریج حل می‌شوند و هیچ گونه پستی و بلندی در لب باقی نمی‌ماند. در صورتی که با انجام ماساژ‌های ذکر شده همچنان گلوله‌هایی روی لب خود مشاهده می‌نمائید باید در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک به شما راهکارهای درمانی مناسبی پیشنهاد خواهد کرد. این درمان‌های شامل تزریق آنزیم هیالورونیداز و یا تزریق مجدد ژل در اطراف گلوله‌های تشکیل شده می‌باشد.

آنزیم هیالورونیداز

اگر چند ماه پس از تزریق گلوله های تشکیل شده روی لب شما از بین نرفتند احتیاج به درمان با استفاده از آنزیم هیالورونیداز داشته باشید. زمانی که مواد تزریقی به بافت‌های عمیق سلولی در پوست چسبیده باشند با ماساژ دادن نمی‌توانید گلوله‌ها را حل نمائيد و احتیاج به درمان‌های دیگری مانند تزریق آنزیم هیالورونیداز دارید.

هیالورونیداز موجب از بین رفتن پیوند بین ژل‌های تزریقی و سلول‌های بافت پوست می‌شود. همچنین در مواردی که از نتیجه‌ی تزریق رضایت ندارید می‌توانید از آنزیم هیالورونیداز جهت از بین بردن مواد تزریقی استفاده نمائید. تزریق هیالورونیداز به گلوله‌های تشکیل شده در لب می‌تواند به سرعت این گلوله‌ها را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل لب طبیعی در اهواز

تزریق فیلرهای بیشتر

در برخی موارد می‌توان با تزریق ژل در اطراف گلوله‌های ایجاد شده به تقارن لب و ایجاد ظاهری صاف و زیبا در لب دست یافت.

کلام آخر

در صورتی که دچار گلوله شدن لب پس از تزریق شدید در مرحله‌ی اول باید به مدت 5 الی 7 روز صبر نمائید. سپس از روش ماساژ استفاده نمائید و در صورت عدم بهبود به بهترین دکتر تزریق ژل در اهواز مراجعه نمائید تا با تزریق ژل، تقارن را در لب‌های شما ایجاد نماید و یا با تزریق هیالورونیداز به حل شدن گلوله‌های تشکیل شده کمک نماید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا