Search
Close this search box.

سن مناسب تزریق بوتاکس چند سال است؟

در دنیای امروز زنان و مردان بیش از هر زمان دیگری از تزریق‌های صورت به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر روند پیری استفاده می‌کنند، اگر فکر می‌کنید از چه سنی باید درمان بوتاکس را شروع کنید مهم است بدانید که تزریق‌های صورت چه کار می‌کنند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد سن مناسب تزریق بوتاکس بدانید.

دلایل انجام بوتاکس

بوتاکس یک نوروتوکسین است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید. این ماده تزریقی است که وقتی با محلول نمکی مخلوط می شود و به نواحی خاصی تزریق می شود، می تواند ماهیچه های آنجا را شل کند و از حرکت آنها جلوگیری کند و چین و چروک را کاهش دهد.

تزریق بوتاکس انقباضات مکرر عضلانی ناشی از حرکات روزمره صورت مانند لبخند زدن، بالا بردن ابروها، اخم کردن و چروکیدن را هدف قرار می دهد. در طی سالیان متمادی، این انقباضات باعث شکسته شدن کلاژن در پوست می شود و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک می شود. تزریق بوتاکس باعث می شود که این عضلات به طور موقت شل شوند و اعصابی را که باعث انقباض این عضلات صورت می شوند مسدود می کنند و به صاف شدن خطوط موجود کمک می کند و از آسیب بیشتر به ناحیه جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس صورت می تواند موارد زیر را درمان کند:

  • خطوط ظریف
  • پای کلاغ
  • خط بین هر ابرو
  • چین و چروک پیشانی
سن تزریق بوتاکس

افراد از چه سنی باید بوتاکس را شروع کنند؟

هیچ قانونی در مورد زمان شروع درمان بوتاکس وجود ندارد. بسیاری از افراد در اواخر دهه 20 و 30 سالگی شروع به تزریق بوتاکس می کنند، اما مهمترین قانون تمرکز بر روی پوست فرد و درمان چین و چروک های آن است. اگر متوجه خطوط ریز آزاردهنده شدید، باید به یک متخصص معتبر برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید و از پزشکان آنجا مشاوره بگیرید.

اگر سن شما بالاست و به جای پیشگیری از چین و چروک به دنبال درمان آن هستید، بوتاکس همچنان می تواند گزینه ای برای کاهش خطوط اخم بین چشم ها باشد. هنگامی که با درمان های دیگر مانند پرکننده های پوستی ترکیب می شود، می تواند راهی موثر برای کاهش چین و چروک های سرسخت باشد.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

بوتاکس می تواند هم به عنوان یک درمان اصلاحی و هم به عنوان یک درمان پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد و از آنجا که دلایل مختلفی برای درمان وجود دارد، هیچ سن خاصی برای شروع این درمان وجود ندارد. در حالی که برخی از بیماران ما ترجیح می دهند قبل از انجام اولین تزریق خود تا 40 یا 50 سالگی صبر کنند، بسیاری از آنها را در 30 سالگی و حتی از 20 سالگی شروع می کنند، زمانی که مزایای پیشگیرانه می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.

اگر قصد دارید از تزریق بوتاکس برای اصلاحات جزئی خطوط و چین و چروک های موجود استفاده کنید، می توانید به سادگی پوست خود را برای هر گونه مشکل جدید زیر نظر داشته باشید و زمانی که برای درمان احساس آمادگی داشتید، به ما مراجعه کنید. اگر هدف شما پیشگیری از چین و چروک قبل از ظاهر شدن آنهاست، می توانید در هر زمان با انتخاب درمان های منظم هر سه تا چهار ماه یک رویکرد پیشگیرانه در پیش بگیرید.

در مورد بوتاکس دور چشم بیشتر بدانید.

از چه سنی می توان بوتاکس را شروع کرد؟

شما می توانید بوتاکس را از 20 سالگی شروع کنید. ممکن است فکر کنید، “چه کسی در 20 سالگی به بوتاکس نیاز دارد؟” اما رایج تر از چیزی است که فکر می کنید. بسیاری از افراد در دهه 20 خود چین و چروک های عمیقی برای پوشاندن ندارند، اما در عوض بوتاکس را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام می دهند. بوتاکس پیشگیرانه می تواند خطوط و چین و چروک های تازه ایجاد شده را قبل از اینکه کنترل آنها خیلی سخت شود، درمان کند. اگر متوجه شدید که چین و چروک هایی شروع به ایجاد می کنند یا می خواهید قبل از ایجاد آنها از آنها جلوگیری کنید، بوتاکس ممکن است برای شما مناسب باشد.

ماساژ بعد از تزریق بوتاکس

در مورد بوتاکس پیشانی بیشتر بدانید.

از چه سنی انجام بوتاکس مناسب نیست؟

فقط به این دلیل که در 20 سالگی بوتاکس نکردید به این معنی نیست که برای شروع خیلی دیر شده است. دلایل زیادی وجود دارد که افراد در سنین مختلف شروع به تزریق بوتاکس می کنند.

برخی از نمونه ها عبارتند از:

در دهه 30 زندگی خود، ممکن است متوجه خطوط ابرو و پنجه کلاغی شوید و بخواهید که بوتاکس از عمیق شدن آنها جلوگیری کند.

در 40 و 50 سالگی، ممکن است خطوط عمیق تری را در چشم و اطراف دهان خود مشاهده کنید.

در دهه 60 زندگی خود، ممکن است بخواهید برای شادابی پوست خود بوتاکس بزنید.

همه این سنین زمان مناسبی برای شروع بوتاکس است. چه بخواهید به طور کامل چین و چروک های خود را از بین ببرید یا بخواهید چهره خود را شاداب کنید، بوتاکس ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در مورد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بیشتر بدانید.

کلام آخر

سن مناسب تزریق بوتاکسشاید این سوال برای شما پیش بیاید که سن مناسب تزریق بوتاکس چیست؟  برخی ممکن است از تزریق بوتاکس خیلی زود بترسند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند برای شروع خیلی دیر است. ما در این مقالات این سوالات را پاسخ دادیم. در هر صورت اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید، می توانید با مطب دکتر سعید عاشوری تماس بگیرید و از مشاوره بیشتر پزشکان ما برخوردار شوید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا