Search
Close this search box.

عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت در برخی از موارد احتمالی موجب ایجاد مشکل و گاه خطرات جانبی برای افراد می گردد. انتقال چربی به صورت یک درمان موثر برای جایگزینی چربی های از دست رفته، پرکردن چین و چروک های صورت و یا تغییر شکل نواحی صورت است. مانند هر روش جراحی دیگری، همیشه یک خطر کوچک وجود دارد که جراح پلاستیک وظیفه دارد مراجعین خود را قبل از انجام درمان از عوارض احتمالی آن مطلع سازد. در مقاله حاضر می خواهیم عوارض تزریق چرب به صورت را مورد بررسی قرار دهیم.

عوارض و خطرات تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت اگرچه این یک جراحی نسبتاً رایج و نیز مورد تایید پزشکان زیبایی است؛ اما نمی تواند صدر درصد بطور تضمینی بدون خطر و عوارض باشد. برخی از عوارض بسیار کم و طبیعی هستند، اما برخی از خطرات طولانی مدت وجود دارد که باید حتما از قبل به آنها آگاهی داشته باشیم. انتخاب یک پزشک با تجربه در هر یک از جراحی های زیبایی می تواند احتمال خطر و عوارض را تا حد قابل توجهی به حداقل برساند.

خطرات تزریق چربی به صورت

رایج ترین عوارض تزریق چربی به صورت

از جمله عوارض تزریق چربی به صورت که امکان بروز آن احتمال داده می شود، زمانی است که یکی از موارد زیر وجود داشته باشد:

  • استفاده از فیلرهای بدون نسخه و بدون استاندارد
  • تزریق داخل عروقی

تزریق در رگ خونی که منجر به آمبولی ، سکته،کوری یا نکروز پوستی (از دست دادن پوست) می شود. نکته مهم دیگر در خصوص عوارض تزریق چربی به صورت این است که در درازمدت ممکن است تغییراتی در شکل، ظاهر یا بافت ناحیه ای که چربی برداشته شده یا جایگزین شده است، رخ دهد. این مسئله می تواند ناشی از سن افراد، افزایش یا کاهش وزن و سایر شرایط فیزیکی بدن باشد.

همچنین برای کسانی که می خواهند فرم صورت خود را پس از تزریق چربی همیشه حفظ کنند، قاعدتا باید جراحی های بیشتری انجام شود؛ چرا که مدت ماندگاری چربی تزریق شده به صورت کوتاه مدت و حداکثر 6 ماه می باشد. لذا با هر بار تزریق جدیدی که انجام می شود خطر عوارض جانبی آن نیز وجود دارد، بنابراین حتما این واقعیت را در فرآیند تصمیم گیری برای تزریق چربی به صورت در نظر بگیرید.

در مورد ماندگاری تزریق چربی به صورت بیشتر بدانید.

عوارض هشدار دهنده تزریق چربی به صورت

قطعا اگر قرا باشد عوارض تریق چربی به صورت نمود و بروز پیدا کند با نشانه هایی همراه خواهد بود که بیما باید آن را یک هشدار جدی دانسته و در جهت درمان و پیشگیری از خطرات احتمالی دیگر سریعا به پزشک مراجعه نماید. این علائم عبارتند ازک

کبودی و تورم

 احساس بی حسی یا تغییر حس در نواحی پر از چربی

خونریزی و عفونت

علاوه بر این، اگر کاهش حجم در دو طرف صورت دقیقاً برابر نباشد، احتمال عدم تقارن جزئی وجود دارد. با این حال، اگر به هر چهره، از جمله چهره های بسیار جذاب، دقت کنید، متوجه خواهید شد که هیچ دو طرف دقیقاً متقارن نیستند.

همچنین در موارد خاص اگر بروز علائم جدی گرفته نشده و به پزشک مراجعه نشود، چربی منتقل شده ممکن است باعث آسیب به پوست ناحیه تزریق شده و باعث آسیب بافتی به پوست و بافت اطراف آن ناحیه گردد. اینجاست که بروز چنین مشکلی ممکن است منجر به زخم عمیق و یا تغییر شکل در بافت صورت شده و برای ترمیم نیاز به جراحی داشته باشد.

سروما

وضعیتی به نام سروما ممکن است پس از تزریق چربی به صورت و در اثر ضربه به ناحیه تزریق شده و یا ورزش شدید ایجاد شود. سروما حالتی است که در آن مکن است مایع بین پوست و بافت زیرین جمع شود و باعث تورم و تغییر شکل ناحیه مورد نظرگردد. با بروز چنین حادثه ای، جراح شما باید فورا از این مسئله باخبر شود تا بتواند به آن رسیدگی نموده و از نتایج بدتر جلوگیری کند.

اگرچه تزریق چربی به صورت از نوع جراحی های بدون بیهوشی است. اما مراجعین و داوطلبین این جراحی باید دقت داشته باشند که اگر شرایط جسمی آنها به گونه ای است که امکان عمل های دارای بیهوشی را ندارند مثلا اگر مشکلات ریوی دارند و یا ناراحتی های قلبی و فشار خون داشته که نباید تحت هیچ شرایطی تحت بیهوشی قرار بگیرند، بهتر است تزریق چربی به صورت انجام ندهند، زیرا در صورت بروز خطرات احتمالی مانند سروما یا هر خطر دیگری که نیازمند جراحی و عمل همراه با بیهوشی است، بشدت با مشکل مواجه شده و ممکن است حیاتشان به خطر بیفتد.

در هرصورت اطلاع کامل به منظور پیشگیری ازعوارض تزریق چربی به صورت برای همه افراد کاملا ضرورت دارد.

رایج ترین عوارض تزریق چربی به صورت

در مورد کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

امروزه استقبال افراد در سنین مختلف از جراحی های زیبایی بسیار بالا رفته است. تزریق چربی به صورت یکی از محبوب ترین روش های جراحی زیبایی و صورت محسوب می شود که ممکن است مانند سایر جراحی ها عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. از جمله عوارض تزریق چربی به صورت، ایجاد کبودی، ایجاد عفونت، نامتقارن شدن بافت صورت، احساس درد و تورم شدید و همچنین در موارد حاد منجر به جراحی صورت همراه با بیهوشی می باشد. برای پیشگیری از این خطرات احتمالی مراجعه به پزشک حاذق و اطلاع دقیق از فرایند تزریق چربی به صورت، لازم و ضروری است.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا