Search
Close this search box.

بهترین لیزرهای جوانسازی پوست

بهترین لیزرهای جوانسازی پوست در رفع چین و چروک و لک های روی پوست به بهترین نحو عمل می­کنند. جوانسازی پوست برای برخی افراد اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود سنشان کمتر به نظر برسد. هر چقدر که سن بالا می‌رود، چین و چروک‌های روی پوست بیشتر نمایان می‌شوند، به همین دلیل به روش‌های قدرتمندی برای از بین بردن آن‌ها نیاز دارید. جوانسازی پوست با لیزر یکی از راه‌های موثر در رابطه با این موضوع به حساب می‌آید. در این روش از لیزرهای متفاوتی استفاده می‌شود که بهترین آن‌ها تاثیر بیشتری روی پوست خواهند گذاشت، اما بهترین لیزرهای جوانسازی پوست چه مواردی هستند؟ در ادامه آن‌ها را به طور کامل شرح خواهیم داد.

بهترین لیزرهای جوانسازی پوست

بیشتر بدانید: جوانسازی پوست صورت با لیزر

لیزرهای جوانسازی پوست چگونه اثر می‌کنند؟

جوانسازی پوست با لیزر به منظور نشان دادن پوستی صاف‌تر و سالم‌تر انجام می‌شود. برخی از بهترین لیزرها جوانسازی پوست با رساندن گرما به لایه‌های عمیق پوست کار می‌کنند و برخی دیگر آسیب‌های بسیار کوچکی روی لایه بالایی پوست ایجاد می‌کنند. بدن با درمان بافت‌های آسیب دیده پوست، کلاژن بیشتری تولید می‌کند و پوست را سالم‌تر و انعطاف پذیرتر خواهد کرد. سه نوع لیزر جوانسازی به کار می‌روند که شامل لیزرهای فرسایشی، غیر فرسایشی و فرکشنال هستند.

لیزرهای فرسایشی می‌توانند به آرامی بالاترین لایه پوست که حاوی لکه‌ها و رنگ‌دانه های بیش از حد است را از بین ببرند. این نوع لیزر درمانی  از قدرت گرما برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های آسیب دیده پوست استفاده می‌کند. از آن جایی که این لیزرها تهاجمی هستند، به یک جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز دارند. لیزرهای غیر فرسایشی برای مشکلات خفیف‌تر مناسب هستند. آن‌ها نیز از گرما برای کاهش لکه‌ها و سفت کردن پوست استفاده می‌کنند. یکی از بهترین لیزرهای جوانسازی پوست که در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است، لیزر فرکشنال است که از طریق ایجاد کانال‌های میکروسکوپی کلاژن پوست را تحریک خواهد کرد.

مزایای لیزر جوانسازی پوست

مهم نیست چه روشی از بهترین لیزرهای جوانسازی پوست را انتخاب می‌کنید، آن‌ها مزایای زیادی را ارائه می‌دهند که به شرح زیر خواهند بود:

  • تحریک کلاژن

جوانسازی پوست با لیزر کاملا با روش‌های جراحی متفاوت است. جراحی بافت‌های سطحی را تغییر می‌دهد. این در حالی است که بهترین لیزرهای جوانسازی پوست با تحت تاثیر قرار دادن سلول‌هایی که در زیر لایه‌های بالایی پوست قرار دارند، بازسازی کلاژن را تقویت می‌کنند.

  • بهبود بافت و رنگ پوست

جوانسازی با لیزر می‌تواند در صاف کردن خطوط چین و چروک، بهبود لکه‌های کبدی و پیری و کاهش منافذ پوست موثر باشد.

  • زمان بر نبودن

روش‌هایی مانند جراحی برای جوانسازی پوست معمولا پروسه پیچیده ای دارند و بسیار زمان بر هستند. بهترین لیزرهای جوانسازی پوست با صرف کمترین زمان  می‌توانند مشکلات پوستی را برطرف کنند. با انجام این روش نیازی به استراحت نخواهید داشت و نتایج بلافاصله بعد از عمل مشخص خواهند بود.

  • مقرن به صرفه بودن

جوانسازی با لیزر از آن جایی که به جلسات درمانی زیاد نیاز  ندارد، هزینه بالایی هم نخواهد داشت. جراحی‌های زیبایی نیز بسیار گران قیمت هستند و انجام دادن آن‌ها اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بوتاکس پیشانی در اهواز

انواع لیزرهای جوانسازی پوست

اگر قصد دارید که جوانساز پوست با استفاده از لیزر را انتخاب کنید، باید با بهترین لیزرهای جوانسازی پوست آشنا باشید. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

لیزر آر اف فرکشنال

یکی از موثرترین و بهترین لیزرهای جوانسازی پوست لیزر فرکشنال است که برای درمان چین و چروک و جای جوش بسیار مفید خواهد بود. این نوع لیزر در واقع ترکیبی از IPL و CO2 را ارائه می‌دهد که با رساندن هزاران کانال میکروسکوپی گرما را به بخش کوچکی از پوست می‌تاباند. این بدین منظور است که قسمت کوچکی از پوست آسیب دیده و قرمزی و درد کمتری خواهد داشت. گرمای این نوع لیزر باعث تولید و ترشح کلاژن در آن ناحیه شده و به مرور بافت آسیب دیده را درمان خواهد کرد.

لیزر فرکشنال co2

این نوع لیزر در دسته لیزر فرکشنال قرار می‌گیرد وعلاوه بر جوانسازی می‌تواند پوست را لایه برداری نیز کند. لیزر co2 برای درمان زگیل، چین و چروک، اسکار و عیوب عمیق پوستی بسیار مناسب است و جز لیزرهای فرسایشی قرار می‌گیرد. زمان تابش این لیزر به پوست همه لایه‌های آن تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یعنی با گرمای زیاد به پوست آسیب رسانده که به شکل سوختگی خواهد شد.

لیزر فرکشنال co2

این آسیب طی دو هفته بهبود می‌یابد با تحریک کلاژن از رشد مجدد سلول‌ها جلوگیری خواهد کرد. همان طور که اپیدرم بهبود می‌یابد و دوباره رشد می‌کند، پوست صاف‌تر و سفت‌تر به نظر خواهد رسید.

لیزر کیوسوییچ

این نوع لیزر بیشتر برای رفع و از بین بردن لک‌های پوستی کاربرد دارد. حین تاباندن رنگدانه های پوست آن را جذب می‌کنند و ذرات داخل پوست را با آن منفجر خواهند کرد. در نتیجه، آن‌ها تبدیل به ریز ذرات شده و کم کم دفع می‌شوند. لیزر کیوسوییچ یکی از بهترین لیزرهای جوانسازی پوست است که خطر کمی دارد و می‌تواند جی آکنه و نواحی تیره پوست را درمان کند.

لیزر کیوسوییچ

ماندگاری لیزرهای جوانسازی پوست

مانند دیگر روش‌های جوانسازی پوست، نتایج این روش نیز دائمی نیست و فقط می‌تواند تا مدتی آثار پیری و نقص‌های پوستی را از بین ببرد. نتایج جوانسازی با بهترین لیزرهای جوانسازی پوست معمولا تا سه سال ماندگار خواهد بود و سرعت روند پیری را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید: تزریق ژل به صورت

هزینه جوانسازی پوست با لیزر در اهواز

هزینه و قیمت جوانسازی با لیزر معین نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا نوع لیزر توسط پزشک باید یا خودتان باید مشخص شود و تعداد جلسات برای درمان کامل نیز تعیین شوند. در این صورت است که می‌توان یک قیمت ثابت اعلام کرد.

نتیجه گیری

رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک و لک‌ها معمولا بسیار دشوار به نظر می‌رسد و افراد همه تلاش خود را برای از بین بردن آن‌ها می‌کنند. جوانسازی با لیزر یکی از موثرترین روش‌ها برای دستیابی به پوستی صاف است. برای گرفتن نتایج بهتر باید بهترین لیزرهای جوانسازی پوست را پیدا کنید که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. برای انجام این لیزرها در مطب دکتر عاشوری می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا بهترین لیزرهای جوانسازی پوست خطرات جدی دارند؟

خیر این روش‌ها بی خطر هستند و تنها ممکن است عوارض مختلفی ایجاد کنند.

چرا انتخاب بهترین لیزر جوانسازی اهمیت دارد؟

چون مشکلات پوستی با هم متفاوت هستند و ممکن است دیگر روش‌ها روی آنان موثر نباشد.

آیا جوانسازی با لیزر موثر است؟

بله تا حد ممکن می‌تواند عیوب و مشکلات پوستی را برطرف کند.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا