Search
Close this search box.

لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با بوتاکس یک روش پرکاربرد غیر جراحی است که برای بالا رفتن ابرو ها از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، چشم ها بازتر شده و حالت آن ها تا حدودی تغییر می‌کند. تزریق بوتاکس به برخی عضلات سبب شده تا آن ها کمی از کار بیفتند و خود را به سمت بالا بکشند. برای اینکه بدانید لیفت ابرو با بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

لیفت ابرو با بوتاکس

کاربرد بوتاکس برای بالا بردن ابرو

بوتاکس به طور معمول برای کاهش چین و چروک صورت استفاده می‌شود. با این حال، بوتاکس در برخی موارد زیبایی برای بالا بردن ابرو نیز استفاده شود.

بوتاکس را به نواحی بالای ابرو به برخی از عضلات تزریق می‌کنند که این باعث می‌شود عضلات به آرامی خود را به سمت بالا بکشند و در اصطلاح لیفت شوند. به این ترتیب، اعصابی که از قبل بر ابروها فشار وارد می‌کردند و آن ها را پایین می‌کشیدند، ضعیف می‌شوند و ابروها به طور طبیعی به بالا برمی‌گردند.

در ادامه به برخی از کاربرد های لیفت ابرو با بوتاکس اشاره خواهیم داشت:

  • بالا بردن ابرو ها
  • تغییر حالت چشم
  • بازتر شدن چشم ها
  • برداشته شدن فشار پلک و ابرو از روش چشم

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس به لب در اهواز

چگونگی بالا رفتن ابرو بعد از بوتاکس

 بعد از تزریق بوتاکس در ابروها، ممکن است تا چند روز طول بکشد تا تأثیر آن مشهود شود. در این بازه زمانی به توصیه های پزشک در مورد مراقبت های بعد از تزریق ،عمل کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. در طی فرایند تزریق بوتاکس ، مواد تزریق شده در نواحی مشخص شده باعث شل شدن عضلاتی می‌شود که باعث پایین آمدن ابرو و پیشانی می‌شود. که این کار در نهایت بالا آمدن ابروها را برای زیباجو به همراه دارد. 

محل تزریق لیفت ابرو با بوتاکس 

تزریق بوتاکس برای لیفت ابروها معمولاً در نقاطی انجام می‌شود که عضلاتی که موجب فشار و کشش ابروها به پایین می‌شوند، ضعیف شوند. تزریق بوتاکس در این نقاط باعث سست و ضعیف شدن این عضلات می‌شود. معمولاً دو نقطه تزریق در هر ابرو استفاده می‌شود. 

1. فواصل بین ابروها : این نقطه در وسط بین دو ابرو، در نقطه‌ای که خط لبه بین ابروها را قطع می‌کند قرار دارد و بوتاکس باید به این نواحی تزریق گردد تا لیفت ابرو با بوتاکس به درستی انجام شود.  

2. نقطه بالایی یا همان تاج ابرو : این نقطه در بالای ابرو و در انتهای خارجی در راس تاج ابرو قرار دارد. تزریق بوتاکس در این نقطه می‌تواند باعث ضعیف شدن عضلاتی شود که ابرو را به پایین می‌کشند. 

افراد مناسب برای استفاده از لیفت ابرو با تزریق بوتاکس 

استفاده از لیفت ابرو با تزریق بوتاکس معمولا برای افرادی توصیه می‌شود که در ادامه برخی از آن ها را بیان می‌کنیم.

  • افرادی که ابرو های افتاده دارند. 
  • اشخاصی که چین و چروک بیش از حد در منطقه بین ابروها دارند.
  • ابروهایی که به صورت طبیعی نامتقارن هستند.
  • افرادی که ظاهر جوانتر برای خود در نظر دارند. 
  • اشخاصی که از چین و چروک های بین ابرو های خود ناراضی هستند. 
  • افرادی که به دلیل افتادگی ابرو، احساس فشار بر پلک های خود دارند.

قبل از تصمیم‌ گیری در مورد لیفت ابرو با بوتاکس، حتما با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا ببینید که کاندید خوبی برای این روش هستید یا خیر. شاید پزشک در این میان برای شما تزریق فیلر را مناسب تر بداند.  

بیشتر بدانید: تزریق بوتاکس به گونه در اهواز

زمان تزریق و ماندگاری تزریق بوتاکس در لیفت ابرو

زمان تزریق بوتاکس برای لیفت ابروها معمولاً حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و از جهت راحتی بیمار معمولاً با بی حسی انجام می‌شود. البته در این میان باید بدانید که حدود 5 الی 7 دقیقه برای بی حس شدن ناحیه مورد نظر بین دو ابرو زمان لازم است که در مدت زمان تزریق نیز محاسبه نشده است.

ماندگاری لیفت ابرو با بوتاکس معمولاً حدود 3 تا 4 ماه است. پس از این مدت، اثرات بوتاکس در عضلات ابروها کمتر می‌شود و ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد تا نتایج بهبود یابد.  بعد از یک یا دو بار ترمیم این روش، میزان ماندگاری نیز افزایش می‌یابد و در جلسات بعدی لیفت ابرو با بوتاکس، دوام طولانی تری خواهد داشت.

البته ناگفته نماند که مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو با بوتاکس بین افراد متفاوت بوده و تحت تأثیر عواملی مانند سن، فعالیت فیزیکی، متابولیسم فردی و دوز بوتاکس قرار دارد. پزشک با مشاهده نوع پوست شما و میزان افتادگی ابروهایتان، می‌تواند مدت زمان حدودی برای ماندگاری این نوع لیفت را تشخیص دهد و  بیان کند. 

معایب لیفت ابرو با بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای لیفت ابروها معمولاً به طور طبیعی ایمن و موثر است اما به هر حال دارای عوارض جانبی کوتاه مدتی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت.

پس از لیفت ابرو با بوتاکس، ممکن است در نقاط تزریق خونریزی و یا قرمزی ایجاد شود. این علائم معمولاً موقتی هستند و به طور معمول در عرض چند روز بهبود می‌یابند.

برخی افراد بعد از تزریق بوتاکس بین دو ابرو برای لیفت، دچار سردرد یا درد در منطقه تزریق می‌شوند. این علائم معمولاً موقتی و خفیف هستند و به طور خود به خود بهبود می‌یابند.

زریق بوتاکس برای لیفت ابروها نتایجی موقتی دارد و تأثیر آن برای مدت زمانی محدود است و نیاز به ترمیم دارد.

در برخی موارد، این احتمال وجود دارد که نتایج تزریق بوتاکس در لیفت ابروها نامطلوب باشد. این شامل عدم تقارن در ابروها، یا اثرات جانبی دیگری می‌شود. برای کاهش این خطرات، حتما توسط بهترین متخصص این تکنیک را انجام دهید.

خارش و تورم بعد از لیفت ابرو با بوتاکس، از موارد حساسیتی برای برخی افراد است که احتمال بروز دارد.

بیشتر بدانید: بهترین متخصص پوست و مو در اهواز

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس بسته به مکان جغرافیایی، تخصص و تجربه پزشک، میزان تجربه و نوع مرکز متفاوت است. به طور کلی مقدار واحد تزریقی برای لیفت ابرو با بوتاکس، در میزان هزینه ها از عوامل موثر و اصلی است که باید در نظر داشته باشید. هزینه لیفت ابرو با بوتاکس معمولاً بر اساس تعداد واحدهای بوتاکس مورد استفاده محاسبه می‌شود. برای اطلاع از هزینه ها می‌توانید با شماره های موجود تماس بگیرید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا