Search
Close this search box.

لیفت شقیقه با بوتاکس

شقیقه‌ها شاید اولین نقاطی روی صورت باشند که علائم پیری و چروک را بروز می‌دهند. شقیقه‌ها که در دو طرف چشم‌ها قرار گرفته‌اند، حالتی تو خالی دارند. به همین دلیل، علائم پیری را زودتر نشان می‌دهند. علائمی که می‌تواند بر کلیت چهره شما تاثیر بگذارد و شما را کمی خسته‌تر و اخمو نشان بدهد. برای رفع این مشکل می‌توان با لیفت شقیقه‌ها مشکل را برطرف کرد. لیفت شقیقه با بوتاکس یکی از روش‌هایی است که نتیجه بسیار خوبی بر چهره می‌گذارد و حالت خستگی چهره شما را از بین می‌برد.

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس

کاربرد لیفتینگ شقیقه با تزریق بوتاکس

با توجه به محتویات تشکیل دهنده بوتاکس، می‌توان گفت که این ماده تاثیر مختلفی بر نقاط بدن می‌گذارد و کاربردهای مختلفی دارد. سعی می‌کنیم، چندین نوع کاربرد لیفت شقیقه با بوتاکس را بررسی کنیم.

·        رفع افتادگی چشم

·        پر کردن فضای خالی شقیقه و کشیده شدن انتهای ابرو به سمت بالا

·        بازتر کردن چشم‌ها و حذف پف اطراف چشم

·        از بین بردن چین و چروک و جوانسازی ناحیه اطراف چشم و شقیقه‌ها

لیفت شقیقه با بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

تزریق بوتاکس شقیقه‌ها به این صورت انجام می‌شود که پزشک، ابتدا محل تزریق را کاملا تمیز می‌کند. البته، شما نیز به عنوان مراجعه کننده باید با صورتی عاری از هرگونه مواد آرایشی برای تزریق بوتاکس در جلسه تزریق حاضر شوید. سپس، به کمک بی حسی موضعی در قسمت شقیقه‌ها فرایند تزریق شروع می‌شود. پزشک بعد از پاکسازی محل تزریق، مواد بوتاکس که به نوعی فیلر هستند را در نقاط مشخصی از شقیقه وارد می‌کند. بعد از تزریق بوتاکس، محل تزریق ماساژ داده می‌شود. اما، بعد از درمان، به هیچ عنوان خودتان نباید محل تزریق را لمس کنید یا از مواد آرایشی استفاده کنید. چرا که ممکن است این نقطه دچار عفونت شود.

مزایای لیفت شقیقه با بوتاکس

حرکات مداوم چشم‌ها و ابروها باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم می‌شود. این چین و چروک‌ها با گذر زمان و به دلیل عدم تولید کلاژن در پوست بیشتر می‌شوند که باعث می‌شود چهره شما مسن‌تر از حالت عادی خود پیدا کند. لیفت شقیقه به کمک بوتاکس می‌تواند حجم از دست رفته در این بخش را پر کند و باعث شود، شقیقه‌ها به حالت تعادل به وقت جوانی برسد. در نتیجه، لیفت با بوتاکس پوست شقیقه را سفت می‌کند. این تغییر تاثیر مستقیمی روی چشم‌ها می‌گذارد و باعث می‌شود چشم‌ها جلوه درشت‌تر و بازتری پیدا کنند.

بوتاکس شقیقه‌ها، علاوه بر خاصیت جوانسازی، می‌تواند خاصیت درمانی نیز داشته باشد. با توجه به آنچه FDA، سازمان غذا و داروی امریکا، در سال 2010 اعلام کرده است، بوتاکس می‌تواند میگرن را نیز درمان کند. با توجه به شدت میگرن، می‌توان نقاط مختلف صورت که شامل شقیقه‌ها، بینی، پیشانی، حتی گردن، پشت سر و دو استخوان لبه شانه‌ها است را با تزریق بوتاکس درمان کرد. 

ماندگاری لیفتینگ شقیقه با بوتاکس

لیفت شقیقه به کمک روش‌های مختلف جوانسازی به ویژه بوتاکس طول عمر کوتاهی داشته و تقریبا هر شش ماه یکبار باید به صورت مجدد بوتاکس تزریق شود. اما، تزریق بوتاکس برای لیفت شقیقه‌ها یک روش کم تهاجمی است و دوره نقاهت خاصی ندارد. 

کاندیدای لیفت شقیقه با بوتاکس

افراد بالای 18 سال می‌توانند کاندیدای مناسب لیفت شقیقه با بوتاکس باشند. به شرط اینکه شامل موارد منع مصرف که در بخش بعد توضیح خواهیم داد نباشند.

بیشتر بدانید: تزریق بوتاکس مردان

موارد منع لیفتینگ شقیقه با تزریق بوتاکس

برای رفع نقاط پنجه کلاغی می‌توان شقیقه‌ها را به وسیله بوتاکس لیفت کرد. اما، برخی افراد به دلایلی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، نمی‌توانند از بوتاکس استفاده کنند. مادران شیرده و باردار در صدر این لیست قرار می‌گیرند.

·        افرادی که آلرژی دارند نباید بوتاکس کنند. مگر اینکه، قبل از تزریق تست انجام دهند.

·        افرادی که در ناحیه شقیقه زخم تازه و بازی دارند، نمی‌توانند از بوتاکس استفاده کنند.

·        افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند نیز نمی‌توانند از بوتاکس استفاده کنند.

·        افرادی که بیماری قلبی دارند یا تحت درمان شیمی درمانی هستند نیز نباید بوتاکس کند. مگر اینکه پزشک معالج آن‌ها اجازه دهد.

عوارض لیفتینگ شقیقه با بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس برای لیفت کردن شقیقه‌ها ممکن است به صورت طبیعی با عوارضی روبرو شوید. این عوارض ممکن است به فرم ورم، سوزش، خارش، قرمزی، درد و حتی خشکی و سفت شدگی خود را بروز دهد. اما، نگران نشوید. این عوارض بین 2 تا 14 روز کاملا برطرف خواهند شد. مدت زمان بروز عوارض و ماندگاری آن در بدن هر فرد متفاوت است.

مراقبت‌های مهم بعد از لیفت شقیقه با بوتاکس

بعد از اینکه شقیقه‌ها را به کمک بوتاکس لیفت کردید، باید موارد زیر را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. این مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس شامل نکات زیر است.

·        بعد از لیفت، تا 24 ساعت تماسی با نقطه تزریق نداشته باشید.

·        از مواد آرایشی تا مدتی که پزشک تعیین کرده است که معمولا 72 ساعت است استفاده نکنید. چرا که ممکن است دچار عفونت شوید.

·        به مدت 24 ساعت بعد از تزریق، محل تزریق را مرطوب نکنید. از رفتن به استخر و استحمام بپرهیزید.

·        به مدت یک هفته محل تزریق را در برابر نور خورشید بپوشانید.

·        به مدت 15 روز بعد از لیفت شقیقه با بوتاکس از انجام لیزر، اپیلاسیون و .. بپرهیزید.

·        تا 48 ساعت سر خود را خم نکنید و سعی کنید به پهلوها نخوابید.

نتیجه گیری

لیفت شقیقه با بوتاکس یکی از روش‌های کم تهاجمی  جوانسازی و رفع چین و چروک اطراف چشم‌ها است که می‌تواند باعث بالا بردن ابروها و بازتر شدن چشم هم شود. انتخاب پزشک کاربلد و خبره اهمیت بسیار زیادی در روند درمان دارد. پزشک با سابقه دقیقا می‌داند که چه دوز از دارو می‌تواند برای هر فرد مناسب باشد. درست مانند آقای دکتر سعید عاشوری متخصص پوست، مو و زیبایی که علاوه بر روش‌های کم تهاجمی جراحی بلفاروپلاستی و … نیز انجام می‌دهند.

سوالات متداول

1.معایب لیفتینگ شقیقه با بوتاکس چیست؟

ممکن است تزریق بوتاکس در ناحیه شقیقه به عضلات پلک آسیب وارد کند. به طوری‌که، پلک زدن برای شما دشوار شود. ممکن است عدم تقارن در چهره‌ها به وجود بیاید یا دچار ضعف بدنی شوید. از دیگر عوارض بوتاکس می‌توان به خشکی چشم‌ها و افتادگی پلک و ابرو نیز اشاره کرد.

2.مدت زمان تزریق بوتاکس روی شقیقه‌ها چه قدر طول می‌کشد؟

انجام این فرایند بین 20 تا 30 دقیقه ممکن است زمان ببرد.

3. قبل از لیفت شقیقه با بوتاکس چه کارهایی را باید انجام داد؟

قبل از انجام بوتاکس، به خصوص اگر برای دفعه اول است که از بوتاکس استفاده می‌کنید، حتما تست آلرژی انجام دهید. سهل‌انگاری در انجام این تست ممکن است عواقب ناخوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. تا یک هفته قبل از انجام بوتاکس، موارد مختلفی چون دخانیات، داروهای ایبوپروفن و آسپرین را مصرف نکنید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا