Search
Close this search box.

ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی

ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی بسیار بیشتر از سایر جراحی های زیبایی صورت است. افرادی که دچار علائمی مانند افتادگی پوست اطراف چشم هستند می‌توانند این مشکل را با جراحی بلفاروپلاستی برطرف نمایند. نتایج جراحی بلفاروپلاستی چند روز پس از جراحی و پس از کاهش تورم و کبودی‌های اطراف چشم به تدریج قابل مشاهده می‌باشد اما جهت مشاهده‌ی نتایج کامل جراحی باید حدود 6 هفته صبر نمائید اما یکی از سوالاتی که بیماران پس از جراحی با آن مواجه هستند مدت زمان ماندگار نتایج بلفاروپلاستی می‌باشد. در ادامه به مدت زمان ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی و عواملی که در طولانی شدن زمان ماندگاری نتایج نقش دارند می‌پردازیم.

مدت زمان ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی

به طور کلی پس از بلفاروپلاستی شما همیشه چهره‌ای جوانتر نسبت به سن واقعی خود خواهید داشت. نتایج جراحی بلفاروپلاستی معمولاً 5 تا 7 سال ماندگاری دارد. البته شرایط در پلک پایین و بالا کمی متفاوت خواهد بود. پلک پایین پس از بلفاروپلاستی به ندرت دچار افتادگی می‌شود و می‌توان ادعا کرد که نتایج بلفاروپلاستی پلک پایین دائمی می‌باشد اما در مورد پلک بالا ممکن است پس از طی 5 الی 10 سال دوباره دچار افتادگی پلک شوید، در این شرایط معمولاً احتیاجی به جراحی مجدد نمی‌باشد اما می‌توانید از سایر روش‌های لیفت ابرو سود ببرید.

دوام بلفاروپلاستی

علت تفاوت ماندگاری نتایج پلک بالا و پایین

همان طور که پیشتر اشاره کردیم پس از جراحی پلک پایین نتایج تقریباً تا اخر عمر باقی می‌ماند و دلیل ماندگاری این است در جراحی بلفاروپلاستی که روی پلک پایین انجام می‌شود عمدتاً چربی‌های اضافی زیر پلک خارج می‌شود و پس از خارج کردن این چربی ها دیگر مشکلی در افتادگی پلک پایین نخواهید داشت.

اما رفع افتادگی پلک بالا معمولاً با ترمیم بافت‌های این ناحیه ایجاد می‌شود که به مرور ممکن است دچار افتادگی شود.

در مورد جای بخیه عمل بلفاروپلاستی بیشتر بدانید.

روش های افزایش ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی

اگر به تازگی تحت جراحی بلفاروپلاستی قرار گرفته‌اید و به دنبال روش‌هایی جهت طولانی شدن ماندگاری نتایج این جراحی هستید می‌توانید راهکارهایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را مورد توجه قرار دهید.

  • هیدراته ماندن

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در ماندگاری نتایج جراحی بلفاروپلاستی این است که بدن شما همیشه هیدراته بماند. هیدراته مانند بدن را یکی از اولویت‌های خود قرار دهید. آب برای تمام عملکردهای بدن ضروری می‌باشد، مصرف آب در سلامت کلاژن، الاستین و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست نقش عمده دارد.

یکی از نشانه‌هایی که می‌توانید به عنوان هیدراته ماندن بدن در نظر بگیرید این است که ادرار شما کم رنگ باشد. پررنگ بودن ادرار نشانه‌ای از بی آبی می‌باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که تشنگی زمانی حاصل می‌شود که بدن برای مدت طولانی تحت بی آبی قرار گرفته باشد بنابراین همیشه پیش از آنکه احساس تشنگی داشته باشید به مقدار کافی آب بنوشید.

به جز آب می‌توانید از مایعات دیگر مانند قهوه، چای، آب میوه‌های طبیعی و غذاهایی مانند سوپ، آش و غیره استفاده نمائید تا آب مورد نیاز بدن شما تامین شود.

در مورد ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی بیشتر بدانید.

  • بهبود وضعیت تغذیه

تغذیه یکی از فاکتورهایی است که به طور مستقیم در سلامت پوست شما تاثیرگذار می‌باشد. روزانه مقادیر کافی ویتامین C و پروتئین مصرف نمائید. این مواد برای تولید کلاژن و سلامت پوست بسیار مفید می‌باشند. کلاژن یک پروتئین ساختاری می‌باشد که در جوان مماندن و سلامت پوست نقش مهمی دارد.

  • استفاده از کرم ضد آفتاب

یکی از شایعترین علل پیری، افتادگی و چین و چروک‌های پوستی اشعه‌های مضر خورشید می‌باشند. کلاژن نقش مهمی در ترمیم پوست دارد و اشعه ماورا بنفش خورشید یکی از عوامل اصلی آسیب رساندن به کلاژن می‌باشد بنابراین در صورتی که به تازگی جراحی بلفاروپلاستی انجام داده‌اید و به دنبال راهکارهایی برای ماندگاری نتایج این جراحی هستید باید از تخت‌های برنزه خداحافظی نمائید و هر زمانی که به بیرون از منزل می‌روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید حتی در هوای ابری استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضروری می‌باشد. شیشه‌های دودی ماشین محافظت کامل در مقابل اشعه‌ی ماورا بنفش ندارند بنابراین در صورتی که ساعات زیادی از روز را در ماشین قرار دارید استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری می‌باشد. کرم ضد آفتابی که انتخاب می‌نمائید باید حداقل SPF30 را داشته باشد.

  • خواب کافی

خواب به میزان کافی می‌تواند در سلامت پوست، روند بهبود زخم‌ها و ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی نقش داشته باشد. به طور میانگین هر شب باید 7.5 تا 9 ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید. در انتها باید به این نکته توجه داشته باشید که ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی به سن شما، نحوه تغدیه پس از جراحی، وضعیت سلامت شما، رعایت دستورالعمل های حفاظتی که پزشک به شما ارئه کرده است (مانند استفاده از پمادهای تجویز شده، ویزیت‌های دوره‌ای و …) همگی می‌تواند در ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی نقش داشته باشند.

ماندگاری جراحی زیبایی پلک

کلام آخر

اگر مایل هستید که بلفاروپلاستی انجام دهید، این اطلاع را داشته باشید که نتایج این جراحی در صورت انجام آن توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی، تقریبا ماندگار است. اما مساله ایی که وجود دارد، روند طبیعی پیری می باشد. شما در هر صورت نمی توانید مانع روند طبیعی پیری شوید. اما با اقداماتی که در مقاله آورده شد می توانید، روند پیری را حدالامکان کند کنید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا