Search
Close this search box.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

نتایج حاصل از درمان بوتاکس می تواند اعتماد به نفسی را که ممکن است در طول زمان از دست داده اید بازگرداند. تزریق بوتاکس در صورتی که زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، منجر به ایجاد ظاهری طبیعی و ظریف می گردد و در عین حال شما را سال ها جوان می کند. با تزریق بوتاکس حرفه ایی مردم ممکن است تعجب کنند که چطور به یکباره انقدر زیبا شده اید.  بنابراین اگرتصمیم گرفته اید که برای صاف کردن برخی از چین و چروک ها و خطوط ریز صورتتان تزریق بوتاکس داشته باشید، توصیه می گردد که در مورد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بیشتر بدانید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اقدامات و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

در این مقاله توصیه هایی وجود دارد که به منظور داشتن نتایج بهتر از تزریق بوتاکس آورده شده است. مراقبت های بعد از هر درمانی مهم است، بنابراین شما می دانید که انتظار چه چیزی را داشته باشید و چگونه می توانید نتایج بهینه را کسب کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به 4 دسته مختلف تقسیم می شود:

  • شستن صورت: استفاده از یک پاک کننده ملایم و آب ولرم برای تمیز کردن صورت تا 72 ساعت بعد از درمان باید انجام شود. پوست درمان شده را به آرامی خشک کنید و مطمئن شوید که دستانتان هنگام لمس آن ناحیه تمیز هستند.
  • استفاده از داروهای ضد التهاب: توصیه می کنیم از سرم های حاوی آنتی اکسیدان برای کمک به بهبود پوست استفاده کنید. این محصولات می توانند به تسکین پوست کمک کنند. با تسکین پوست، هرگونه تحریکی را که ممکن است احساس کنید کاهش می دهد.
  • هیدراته ماندن: معمولاً بعد از تزریق بوتاکس متوجه می‌شوید که پوست شما خشک‌تر از حد معمول است. پیشنهاد می کنیم از محصولات حاوی هیالورونیک اسید برای آبرسانی و ترمیم پوست خود استفاده کنید. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و رطوبت را به پوست  باز می گرداند.
  • عدم انجام آرایش صورت: توصیه می گردد که تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از آرایش خودداری کنید. همچنین ضروری است که از مالیدن برس های آرایشی به صورت مخصوصا اگر کثیف باشد، خودداری گردد.
اقدامات بعد از بوتاکس

در ادامه نکات مراقبت از پوست بعد از تزریق بوتاکس آورده شده است.

تسکین سر درد بعد از بوتاکس

نوشیدن آب بعد از بوتاکس پیشانی ضروری است. تا 24 ساعت بعد از عمل مقدار زیادی آب بنوشید. بوتاکس می تواند بدن شما را کم آب کند در صورت عدم مصرف آب ممکن است دچار سردرد شوید.

 ورزش بعد از تزریق بوتاکس

توصیه مهم این است که تا 24 ساعت بعد از عمل بوتاکس ورزش نکنید. یکی از عوارض ورزش این است که بوتاکس به سمت پایین حرکت می کند و باعث افتادگی چشم می شود.

محیط های تمرین و تعریق می تواند حاوی باکتری های مضر باشد که می تواند باعث واکنش های نامطلوب به پوست شما در اطراف ناحیه تزریق شود.

ماساژ بعد از تزریق بوتاکس

    سعی کنید تا چهار ساعت پس از درمان، با اخم کردن و بلند کردن ابروها، مناطق عضلانی تحت درمان را منقبض کنید تا سم به تمام عضله درمان شده برسد.

    از مالش یا لمس نواحی تزریق شده خودداری کنید. ضروری است که به مدت 48 ساعت از ماساژ صورت خودداری کنید تا اطمینان حاصل کنید که درمان در محل تزریق باقی بماند و به نقاط دیگر پخش نشود.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست بعد از بوتاکس

    برای حداقل 3 روز پس از درمان، از استفاده از هر چیزی که به عنوان مراقبت از پوست تلقی می شود خودداری کنید. این شامل محصولاتی می شود که حاوی رتینول، ویتامین C، اسیدهای هیدروکسی یا بتا هیدروکسی اسید هستند.

عدم قرار گیری در محیط گرم

فرد بعد از تزریق بوتاکس و به مدت 24 ساعت ضروری است که از حمام آفتاب و قرار گیری زیر نور مستقیم آفتاب و سولاریوم خودداری کند. همچنین تا 24 ساعت پس از درمان ضروری است که از شنا کردن خودداری کنید.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

   سعی کنید بعد از درمان تا چند ساعت و فورا دراز نکشید. همچنین باید دقت شود که به هیچ عنوان نباید روی صورت و ناحیه تزریق بخوابید.

مصرف داروهای ضد انعقاد خون بعد از بوتاکس

به بیماران توصیه می شود که قبل از ملاقات، مصرف داروهایی مانند آسپرین را متوقف کنند تا احتمال کبودی به حداقل برسد.

در مورد مراقبت های بعد از تزریق ژل لب بیشتر بدانید.

عوارض تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس مانند هر دارویی، عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. خوب است که از اثرات بالقوه تزریق بوتاکس آگاه باشید، اما به یاد داشته باشید که اینها بالقوه هستند. همه متوجه این اثرات نمی شوند. عوارض جانبی شدید، احتمالاً در چند روز اول پس از درمان ظاهر می شوند.

شایع ترین عوارض جانبی سردرد، افتادگی جزئی پلک، قرمزی پوست یا ضعف عضلانی موضعی است. ممکن است متوجه درد صورت نیز شوید، اما هیچ یک از این اثرات طولانی مدت باقی نمی‌ماند. سایر عوارض جانبی ناشی از تزریق شامل کبودی، قرمزی، تورم یا احساس سوزش در ناحیه تحت درمان است. در موارد بسیار نادر، گزارشی وجود دارد که بوتاکس پخش می شود که می تواند باعث واکنش های نامطلوب شود. اینها شامل ضعف عضلانی و مشکل در بلع است. با این حال، این عوارض جانبی بسیار نادر است و در صورت انجام بوتاکس زیر نظر پزشک متخصص و رعایت صحیح مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس احتمال بروز آنها بسیار ناچیز می باشد.

مراقبت از بوتاکس

در مورد بوتاکس دور چشم بیشتر بدانید.

کلام آخر

دکتر سعید عاشوری تزریق بوتاکس را با نهایت مراقبت و دقت و با بهره گیری تجهیزات استریل انجام می دهند تا بهترین نتیجه را ارائه دهند. این پزشک متخصص می داند که چگونه ظاهر طبیعی شما را حفظ و در عین حال با درمان های خود منجر به کاهش چین و چروک های صورت شما شود. با این حال به منظور داشتن نتایج ماندگار و طبیعی ضروری است که به نکات و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس توجه شود و همگی موارد با دقت و حساسیت خاص انجام شود.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا