مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یک روش غیر جراحی محبوب است. اگرچه خطرات مشابه جراحی را به همراه ندارد، اما در صورت عدم رعایت صحیح مراقبت های بعد از تزریق ژل، ممکن است عوارض نگران کننده ای اتفاق بیافتد. بنابراین اطلاع کامل از مراقبت های بعد از تزریق ژل لب از اهمیت بالایی برخوردار است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل تزریق ژل لب

تزریق ژل لب راهی سریع و نسبتاً بدون درد برای بهبود ظاهر لب شما بدون جراحی است و هزینه آن نیز به میزان قابل توجهی کمتر از سایر روش ها است. برخی از دلایلی که ممکن است فردی بخواهد تزریق ژل داشته باشد، شامل موارد زیر است:

• هیدراتاسیون ژل اسید هیالورونیک می‌توانند آب را جذب کرده و در خود نگه دارند تا ظاهری طبیعی و هیدراته به لب‌ها ببخشند.
  • تزریق ژل لب می توانند هرگونه عدم تقارن لب را بهبود بخشند.
  • خطوط لب که به دلیل پیری طبیعی یا آسیب آفتاب یا سیگار ظاهر شود را درمان کرد.
  • با تزریق ژل لب می توان لب ها کوچک شده و چین و چروک شده را درمان کرد.
  • با تزریق ژل لب می توان به ظاهر لب‌های پرتر و شاداب‌تر دست یافت.
دلایل تزریق ژل لب

در مورد بهترین جراح بلفاروپلاستی بیشتر بدانید.

عوارض کوتاه مدت فیلر لب چیست؟

بسیاری از افراد پس از تزریق ژل لب هیچ عارضه جانبی ندارند اما برخی ممکن است عوارض جانبی کوتاه مدتی را تجربه کنند، مانند:

• سرخی
  • کبودی
  • خارش

عوارض جانبی نادر عبارتند از:

• خون ریزی
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • کهیر
  • تبخال
  • نکروز پوست

آیا پرکننده های لب عوارض طولانی مدت دارند؟

عوارض جانبی طولانی مدت، مانند گرانولوم ها و عفونت های خاص، ممکن است سال ها طول بکشد تا در برخی موارد ظاهر شوند. گرانولوم ها پاسخ بدن شما به مواد خارجی مانند فیلر و ژل هستند.

گاهی اوقات یک عفونت تاخیری می تواند این گرانولوم ها را تقلید کند و توده های حساس زیر پوست ایجاد کند. این عفونت‌ها معمولاً حاوی باکتری‌های عفونت‌های فرصت‌طلب هستند که برای ریشه‌کن کردن آنها به ترکیبی از آنتی‌بیوتیک‌های طولانی‌مدت نیاز است. به همین دلیل است که اقدامات کنترل عفونت در طول تزریق فیلر و ژل لب روسی و تزریق ژل لب طبیعی و پس از آن برای کاهش پتانسیل عفونت بسیار مهم است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب، مانند جراحی، خطراتی دارد. مراقبت های پس از تزریق ژل لب برای جلوگیری از عوارض ضروری است. داشتن زمان استراحت مناسب به بهبود سریعتر شما کمک می کند. در ادامه این روش های مراقبتی آورده شده است:

مراقب آنچه می خورید باشید

پس از درمان پرکننده لب، پوست لطیف است، بنابراین از خوردن غذاهای گرم و تند پرهیز کنید و با احتیاط مصرف کنید تا به لب آسیب نرسد. رژیم غذایی تجویز شده توسط پزشک را رعایت کنید و اگر لب هایتان بی حس می شود مراقب باشید هنگام غذا خوردن به طور تصادفی آنها را گاز نگیرید.

استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم

کمپرس یخ به کاهش تورم و کاهش هر گونه ناراحتی مرتبط با تزریق ژل لب کمک می کند. داروهای ضد درد معمولاً ضروری نیستند. حتما مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به کاهش تورم کمک می کند. بالا بردن سر و خوابیدن به پشت نیز به کاهش تورم کمک می کند.

عدم مصرف سیگار و الکل

استفاده از سیگار الکل منجر به کند شدن روند بهبود و از بین رفتن تورم و کبودی می گردد.

عدم مصرف نوشیدنی خیلی گرم

مصرف نوشیدنی های خیلی گرم بعد از تزریق ژل لب می تواند منجر به جذب شدن سریع ژل و کوتاه شدن ماندگاری ژل لب شود.

از تماس فیزیکی با لب ها خودداری کنید

اجتناب از تماس فیزیکی با لب ها به مدت 2 تا 3 روز برای جلوگیری از تورم طولانی مدت یا کبودی ضروری است. تماس فیزیکی همچنین می‌تواند محل قرارگیری پرکننده را مختل کند و باعث شود کمی حرکت کند یا خرد شود.

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب بسته به برند ژل، مقدار ژل تزریقی، تخصص پزشک، تکنیک مورد استفاده و … متفاوت می باشد. لذا به جهت اطلاع از هزینه های تزریق ژل لب ضروری است که به دکتر سعید عاشوری مراجعه کرده و مورد معاینه و بررسی قرار بگیرید. هزینه دقیق درمان بعد از بررسی پزشک و اعلام انتظاراتتان از تزریق ژل لب توسط دکتر عاشوری اعلام می گردد.

عوارض کوتاه مدت فیلر لب

در مورد سن مناسب جراحی زیبایی پلک بیشتر بدانید.

کلام آخر

تزریق ژل لب راهی سریع و آسان برای به دست آوردن لب‌هایی است که همیشه می‌خواستید. مانند هر روش دیگری، خطراتی وجود دارد. دستورالعمل های مراقبت های بعد از تزریق ژل لب پزشک را دنبال کنید. همچنین ضروری است که زمان بهبودی مناسب را برای جلوگیری از عوارض غیرضروری به خود اختصاص دهید.