Search
Close this search box.

مزایای تزریق چربی به صورت

مزایای تزریق چربی به صورت شامل بهبود ویژگی های صورت، بهبود خطوط بدن و کاهش چین و چروک و خطوط صورت است. انتقال چربی یک روش کم تهاجمی است و نتایج طولانی مدت و طبیعی دارد. انتقال چربی یک تکنیک محبوب است. این روش نتایج قابل اعتمادی ارائه می دهد. پیوند چربی شامل استخراج چربی از یک ناحیه از بدن و پیوند آن به ناحیه دیگری است. تزریق چربی از آنجایی که نسبت به برخی روش های جایگزین کمتر تهاجمی است، می تواند نتایج عالی را ارائه دهد و راه حلی باشد که شما به دنبال آن هستید.

فواید و مزایای تزریق چربی به صورت

با چندین گزینه موجود، بسیاری از بیماران پیوند چربی را برای صورت ترجیح می دهند زیرا نتایجی طبیعی به نظر می رسد. چربی‌هایی که از نواحی اهداکننده بدن شما منتقل می‌شوند مانند سایر سلول‌های چربی بدن شما رفتار می‌کنند، به همین دلیل است که نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

بسیاری از بیماران این درمان را ترجیح می دهند زیرا نیازی به تمدید درمان ندارد. در واقع تزریق ژل و فیلر نتایج موقتی ارائه می دهند و برای حفظ نتایج، باید درمان های مداوم داشته باشید. پیوند چربی نتایج دائمی تری ارائه می دهد.

تزریق چربی به صورت به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین روش های زیبایی است. نه تنها چین و چروک‌ها و نواقص صورت را پر می‌کند، بلکه ناحیه‌ای از بدن را که مستعد رسوب‌های چربی مشکل‌ساز است مانند شکم، باسن یا ران‌ها نیز ترمیم می کند.

مزایای تزریق چربی

در اینجا فقط چند مورد از مزایای انتقال چربی صورت آورده شده است:

نتایج طبیعی تزریق چربی به صورت

برخلاف محصولاتی که از بافت حیوانی یا مواد مصنوعی، برای تقویت و جوانی صورت استفاده می کنند، انتقال چربی صورت از چربی خود بیمار استفاده می کند. این خطر واکنش آلرژیک یا دفع مواد تزریق شده توسط بدن را به صفر می رساند. هنگامی که چربی از ناحیه انتخاب شده لیپوساکشن شد، سلول های چربی جدا شده و برای قرارگیری استراتژیک در صورت آماده می شوند. بعد از تزریق نتیجه کاملا طبیعی به نظر می رسد.

رفع عیوب مختلف با تزریق چربی

انتقال چربی انواع عیوب صورت را بهبود می بخشد، این عیوب شامل خطوط ریز، چین و چروک، گونه های فرورفته، گودی زیر چشم، اسکار آکنه و فرورفتگی های پوستی است. این روش همچنین به خوبی تکمیل کننده روش های لایه برداری صورت، مانند میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی است. معمولاً بهترین درمان برای چین و چروک های عمیق بین ابروها است.

بیشتر بخوانید: درمان گلوله شدن ژل لب

اثرات طولانی مدت تزریق چربی به صورت

اثرات انتقال چربی صورت بسیار طولانی تر از فیلرهای پوستی است. فیلرهای پوستی موقت می توانند تا یک سال دوام داشته باشند، در حالی که انتقال چربی صورت می تواند دائمی باشد. ماندگاری تزریق چربی به صورت به ناحیه پیوند شده و تکنیک جراحی بستگی دارد. تا زمانی که چربی تزریق شده مجدداً توسط بدن جذب نشود و بیمار افزایش یا کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشد، نتایج طولانی مدت خواهد بود.

بهبود ظاهر صورت با تزریق چربی

از انتقال چربی می توان برای بازگرداندن حجم به قسمت هایی از صورت که به دلیل افزایش سن یا بیماری پری خود را از دست داده اند نمود. چربی منتقل شده را می توان برای پرکردن گونه ها، صاف کردن چین و چروک ها و خطوط اطراف دهان و چشم ها، پرکردن جای زخم های آکنه و افزودن وضوح به خط فک استفاده کرد. علاوه بر این، از انتقال چربی می‌توان برای ایجاد لب‌های برجسته‌تر یا حتی انجام عمل بینی غیرجراحی با حجم دادن به نواحی خاصی از بینی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: سن مناسب تزریق چربی به صورت

کاهش چین و چروک و خطوط با تزریق چربی

یکی دیگر از مزایای انتقال چربی توانایی آن در کاهش چین و چروک و خطوط روی صورت و بدن است. چربی منتقل شده به پر کردن خطوط و چین‌های ناشی از پیری یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند و همچنین حجم نواحی را که به مرور زمان فرو رفته‌اند بازیابی می‌کند. با پر کردن این نواحی با سلول‌های چربی خود، می‌توانید پوستی صاف‌تر با چین و چروک و خطوط کمتر برای ظاهری جوان‌تر داشته باشید.

افزایش حجم در مناطق با حداقل بافت

علاوه بر کاهش چین و چروک و خطوط روی صورت و بدن، انتقال چربی می تواند به افزایش حجم در نواحی با حداقل بافت مانند گودی زیر چشم یا نازک شدن لب ها نیز کمک کند.

تزریق چربی روشی با حداقل تهاجم

یکی دیگر از مزایای انتقال چربی این است که یک روش کم تهاجمی بدون نیاز به زمان استراحت پس از درمان است. برخلاف سایر روش های زیبایی مانند بزرگ کردن سینه یا لیپوساکشن که نیاز به برش یا بیهوشی دارند، انتقال چربی فقط به بی حسی موضعی در اکثر نقاطی که چربی از آنجا برداشته می شود و همچنین محل تزریق آن نیاز دارد. این آن را به گزینه ای جذاب برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند یک روش سریع با حداقل زمان بهبودی مورد نیاز پس از آن انجام دهند.

تزریق چربی جایگزین ایمن برای ایمپلنت یا فیلر

در نهایت، انتقال چربی به عنوان جایگزین ایمن برای ایمپلنت ها یا پرکننده ها در نظر گرفته می شود، زیرا از سلول های زنده خود فرد به جای مواد مصنوعی استفاده می کند که اگر پس از درمان به درستی از آن مراقبت نشود، ممکن است عوارضی مانند عفونت یا پس زدن توسط سیستم ایمنی بدن شما ایجاد کند. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ ماده خارجی در بدن شما وارد نمی شود، در مقایسه با سایر روش ها مانند پرکننده های پوستی که ممکن است حاوی مواد مصنوعی باشد که می تواند باعث ایجاد واکنش نامطلوب در بدن برخی افراد پس از تزریق به بدن شود، خطر واکنش آلرژیک کمتری وجود دارد.

فواید تزریق چربی به صورت

کلام آخر

تزریق چربی به صورت یکی از جدیدترین تکنیک‌های آرایشی است که برای افزایش زیبایی صورت استفاده می‌شود. این تکنیک بر روی استفاده از چربی طبیعی بدن تمرکز دارد و یک جایگزین مطمئن و موثر برای بهبود ظاهر صورت و مناسب برای تمام سنین و جنسیت ها در نظر گرفته می شود. در کل یکی از بهترین درمان ها برای جوانسازی استفاده از مزایای تزریق چربی به صورت است. اگر تصمیم به انجام این روش دارید، می توانید با خیال راحت از فواید آن بهره مند شوید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا