Search
Close this search box.

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم یکی از کم تهاجم‌ترین روش‌های درمان عوارض پوستی در زیر چشم است. در این روش از مزو ژل برای تزریق استفاده می‌شود. این نوع از روش درمان عموما می‌تواند پف دور چشم و تیرگی این ناحیه را از بین ببرد. هدف از انجام این روش این است که عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی تاثیر گذار بر تیرگی‌های دور چشم از بین رفته و این ناحیه شاداب‌تر از قبل بشود. البته کاربرد مزوتراپی زیر و دور چشم به این موارد محدود نمی‌شود. این روش مزایا و فواید زیادی را به دنبال دارد و برای تمامی افرادی که از بیماری پوستی زیر چشم رنج می‌برند، مناسب است. ما در ادامه می‌خواهیم در مورد کاربردها، فواید، چگونگی انجام تزریقات مزوتراپی، فرق آن با فیلر و مراقبت‌های قبل و بعد از این تکنیک صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کاربرد مزوتراپی زیر چشم

کاربرد مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی اطراف چشم نیز مانند سایر روش‌های کاربردی برای از بین بردن ایرادات چهره، دارای کاربردهای مختلفی است. این روش می‌تواند به هیدراته شدن دور چشم کمک کند و هاله‌های تیره رنگی را که زیبایی را کاهش می‌دهند را از بین ببرد. برای برطرف کردن پف زیر چشم، برای از بین بردن چین و چروک‌های دور چشم و زیر چشم و  کمک به تغذیه و آبرسانی پوست زیر چشم از این روش استفاده می‌شود.

تزریق مزوتراپی زیر چشم چگونه است؟

برای این که با روش مزوتراپی پف و تیرگی‌های زیر چشم خود را از بین ببرید، باید مراحلی را طی کنید. ابتدا پزشک شما توصیه می‌کند که آرایش این ناحیه را بشویید. سپس پلک ضد عفونی شده و روند مزوتراپی آغاز می‌شود. پزشک در اولین مرحله با استفاده از ژل‌های بی حس کننده ناحیه تحت درمان را بی حس می‌کند. سپس با کمک سوزن‌های کوچک و نوک گرد مخصوص مزوتراپی، ژل مخصوص را وارد بافت زیر چشم کرده و این ناحیه را پر می‌کند. پزشک باید دقت زیادی را در کار به خرج دهد تا نتایج عالی باشند. این فرآیند ممکن است به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد. بلافاصله پس از اتمام فرآیند مزوتراپی می‌توانید نتایج این عمل را مشاهده کنید.

فواید مزوتراپی زیر چشم

افرادی که می‌خواهند با کمک مزوتراپی دور چشم و زیر چشم جوانتر به نظر برسند، باید با مزایای این روش آشنایی کاملی پیدا کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن در ادامه شرح داده شده‌اند:

·       این روش، یک روش درمانی کم تهاجم و ایمن است که نتایج خود را خیلی سریع نشان می‌دهد. بنابراین پس از اعمال این فرآیند شما نیازی به استراحت مطلق یا مرخصی گرفتن ندارید. بلکه می‌توانید پس از کمی استراحت کردن به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید.

·       با کمک مزوتراپی ناحیه زیر چشم می‌توان چین و چروک‌های این ناحیه را از بین برد و به زیبایی چهره کمک شایانی کرد.

·       برای انجام این تکنیک نیازی نیست که بیمار بیهوش بشود. بلکه می‌تواند با یک بی حسی موضعی و بدون درد، آماده مزوتراپی زیر چشم شود.

·       این عمل عوارض خطرناک ندارد. عمده‌ترین عوارض آن تهوع، سردرد یا دردی بسیار کم هستند که پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند.

·       این روش نسبت به روش‌های جراحی با هزینه کمتری انجام می‌شود. از این رو اهمیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است.

فرق مزوتراپی با فیلر زیر چشم چیست؟

مزوتراپی اطراف و زیر چشم با ژل یا فیلری که به این ناحیه تزریق می‌شوند، تفاوت‌های بسیاری دارند. تفاوت اول در روش کار است. در مزوتراپی سوراخ‌هایی ریز و مرتب روی پوست ایجاد می‌شوند که مواد از طریق آن‌ها به بافت زیر پوست می‌رود. این مواد پس از مدتی باعث بهبود پوست و‌ جوان شدن آن می‌شوند. این در حالی است که در فرآیند تزریق فیلر ژل تنها از طریق یک نقطه وارد پوست شده و به حجم دهی در ناحیه زیر پوست چشم می‌پردازد. فرق دیگر در هدف است. هدف مزوتراپی بهبود شادابی و طراوت پوست است اما فیلر افزون بر این اهداف، باعث سفیدتر شدن پوست نیز می‌شود.

مهم‌ترین تفاوتی که فیلر زیر چشم با مزوتراپی این ناحیه دارد، در موادی است که استفاده می‌شود. در کل توجه داشته باشید که در حال حاضر پزشکان روش مزوتراپی زیر چشم را روشی کاملا تایید شده و موثر برای درمان پف زیر چشم و آسیب‌های دیگر آن می‌دانند.

بیشتر بدانید: تزریق ژل به صورت

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی زیر چشم

شما برای این که به نتایج بهتری بعد از مزوتراپی اطراف چشم دست یابید، باید به نکات مراقبتی بعد و قبل از این روش توجه کنید. مراقبت‌های پیش از مزوتراپی اطراف چشم عبارتند از:

·   ۲۴ باعث قبل از تزریق مزو ژل نباید الکل و دخانیات مصرف کنید. الکل و مواد دخانیات باعث می‌شوند که خون رقیق شده و خطر کبودی در ناحیه زیر چشم افزایش پیدا کند.

·       تا دو هفته قبل از عمل نباید داروهایی که میزان غلظت و رقت خون را افزایش می‌دهند را مورد استفاده قرار دهید.

·       در این دوران بهتر است بدن خود را با مکمل‌ها و پروتئین‌های گیاهی تقویت کنید.

·       قبل از عمل ناشتا باشید.

مراقبت‌‌های بعد از مزوتراپی زیر چشم

پس از عمل نیز جهت کاهش عوارض، کاهش طول دوران نقاهت و افزایش اثربخشی مزوتراپی لازم است که به نکات مراقبتی مزوتراپی پوست چشم توجه ویژه‌ای کنید:

1.    مالش دادن، ماساژ دادن یا اعمال هرگونه فشار در ناحیه زیر چشم ممنوع است. تنها در صورتی می‌توانید این ناحیه را فشار دهید یا مالش دهید که پزشک شما آن را توصیه کرده باشد.

2.    به مدت ۲۴ ساعت بعد از این که مزوتراپی اطراف چشم را انجام دادید نباید ورزش کنید. چرا که ورزش‌های شدید موجب پخش شدن مواد در زیر پوست خواهند شد. همچنین تا ۷۲ ساعت باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری نمایید.

3.    چنانچه احساس درد دارید یا حس می‌کنید که زیر چشم شما متورم شده است، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین برای برطرف کردن درد انواع قرص مسکن قابل مصرف هستند.

4.    بعد از انجام تزریق مزو ژل ممکن است نمک الکل یا دخانیات باعث شوند که عوارض این روش افزایش یابند. پس تا پیش از رسیدن به بهبودی کامل نباید این مواد را مصرف کنید.

5.    تا چند روز بعد از مزوتراپی کردن بهتر است حالت خوابیدن شما رو به بالا باشد تا زیر چشم آسیبی نبیند

تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم

ممکن است بپرسید که تعداد جلسات مزوتراپی اطراف چشم چقدر است؟! متناسب با شدت آسیب زیر چشم و طبق صلاحدید پزشک است که تعداد جلسات مشخص می‌شوند. اکثراً در مدت ۴ یا ۵ ماه باید هر هفته مزوتراپی شوید تا بتوانید به نتایج خوبی دست یابید. پس از آن می‌توانید جهت حفظ نتایج ناشی از این روش هر سال دو بار زیر نظر پزشک‌ خود مزوتراپی شوید.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

این که ماندگاری مزوتراپی اطراف چشم چقدر است متناسب با مواد اولیه، میزان مهارت پزشک و نوع تزریقات یک فرد می‌تواند متغیر باشد. افزون بر آن میزان چین و چروک‌ها، سن یک فرد و سیاهی ناحیه زیر چشم نیز عاملی تعیین کننده برای افزایش یا کاهش نتایج خوب این روش هستند. هر متقاضی این روش باید بداند که مزوژل دائمی نیست و نهایتاً ۸ الی ۱۲ ماه نتایج خود را حفظ می‌کند. پس از آن برای ترمیم یا تمدید مزوژل باید اقدام کنید. در غیر این صورت نتایج از بین خواهند رفت.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

بیشتر بدانید: تزریق بوتاکس

عوارض مزوتراپی زیر چشم

همانطور که اشاره کردیم، مزو ژل زیر چشم روشی کم تهاجم و کم خطر است اما این روش هم‌ می‌تواند عوارضی داشته باشد. البته این عوارض برای همه یکسان نیستند و شدت آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. حتی ممکن است یک متقاضی پس از مزوتراپی هیچ عارضه‌ای را احساس نکند. با این حال، عوارض احتمالی این روش شامل درد، سوزش، تورم، قرمزی و … هستند. در مورد این عوارض نیازی به نگرانی نیست چرا که پس از مدت کوتاهی شاهد کاهش عوارض و برطرف شدن آن‌ها خواهید بود.

هزینه مزوتراپی زیر چشم در اهواز

امروزه هزینه‌های مربوط به مزوژل زیر چشم یا اطراف چشم در هر شهر و منطقه و از پزشکی به پزشک دیگر متفاوت است. با توجه به این که تعداد جلسات مورد نیاز یک بیمار چقدر هستند و همچنین با توجه به این که از چه موادی در مزوژل استفاده می‌شود، می‌توان هزینه‌ها را متغیر دانست. افزون بر آن، محل ارائه خدمات، میزان مهارت و تجربه پزشک، تجهیزات در دسترس و ناحیه جغرافیایی در این رابطه تاثیرگذار هستند.

ممکن است برخی از افراد به تعداد جلسات بیشتری برای از بین بردن چین و چروک زیر پوست یا پف زیر چشم حود داشته باشند. مسلما در این موارد هزینه مزوتراپی در اهواز بیشتر خواهد شد. در کل شما با مراجعه به پزشکی متخصص می‌توانید به نتایج ایده آلی پس از این روش دست یابید.

نتیجه گیری

مزوتراپی زیر چشم یک روش کاملاً موثر و غیر تهاجم برای از بین بردن پف زیر چشم، تیرگی‌ها و چین و چروک‌های این ناحیه است. این روش برای این که نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد، نیازمند یک پزشک ماهر نیازمند است. هزینه‌های انجام روش ثابت نیستند و تحت تاثیر عوامل مختلف می‌توانند تغییر پیدا کنند. روش مزوتراپی برای جوانسازی با استفاده مواد سازگار با بدن انجام می‌شود و کاملاً کاربردی است. با توجه به نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل می‌توانید بهترین نتایج را از آن دریافت کنید.

سوالات متداول

فاصله بین جلسات مزوتراپی اطراف چشم چقدر است؟

در کل هر هفته بیماران باید برای مزوتراپی اقدام کنند تا روند درمان به پایان برسد.

نتایج مزوتراپی در زیر چشم چه زمانی مشخص می شود؟

این نتایج به طور معمول پس از ۳ جلسه نمایان می‌شوند. با این حال، باز هم ممکن است شرایط جسمانی فرد و مهارت پزشک در مدت زمان نمایان شدن نتایج این روش تاثیرگذار باشند.

مواد اصلی در مزوژل چه موادی هستند؟

موادی همچون الاستین، اسید هیالورونیک، سنتز کلاژن و سنتز فیبروپلاست در ترکیبات مزوژل به چشم می‌خورند.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا