مزوتراپی مو در اهواز

مزوتراپی مو درمانی موثر برای کم پشتی و ریزش مو است. این روش درمانی به سبب عوارض کم و راندمان بالایی که دارد بسیار محبوب می‌باشد. برای توصیف مزوتراپی باید گفت که این روش درمانی یک کار تزریقی بوده که به این طریق  ویتامین و مواد معدنی به پوست وارد می‌شود. تزریق این مواد به پوست سر سبب تحریک فولیکول‌های مو شده و روی رشد و رویش موهای جدید تاثیر می‌گذارد. ادامه این مطلب در خصوص  فواید مزوتراپی و روش انجام آن می‌باشد.

مزوتراپی مو در اهواز

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های مدرن برای تقویت و رشد مو است. کلمه مزوتراپی از دو بخش مزو به معنای لایه میانی پوست و تراپی به معنای درمان تشکیل شده‌ است که این دو کلمه در کنار هم به طور کلی به معنای درمان لایه میانی پوست می‌باشد. در این روش درمانی ویتامین و مواد معدنی مفید برای رشد مو مثل منگنز، مس، روی و… طور مستقیم توسط یک سرنگ مخصوص ( معمولا سرنگ BD) به پوست سر تزریق می‌شود.

پس از تزریق مستقیم ویتامین‌ و مواد معدنی موثر در تقویت مو به پوست سر، این مواد فولکیول‌های مو را تحریک می‌کنند. از اثرات تحریک فولیکول‌های مو، رویش مو در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد. همچنین مزوتراپی در افزایش ضخامت و کیفیت تار‌های مو نیز تاثیرگذار بوده و تا حدودی در جلوگیری از ریزش مو نیز موثر است.

فواید مزوتراپی مو

انتخاب مزوتراپی به عنوان یک روش درمانی مزایای زیادی دارد. بدیهی‌ترین فواید این روش عبارتند از:

تقویت مو

مواد معدنی و ویتامین‌هایی که جهت مزوتراپی به پوست سر تزریق می‌شوند سبب رویش و رشد موهای سالم می‌شوند.

کنترل ریزش مو

مزوتراپی با تقویت ساختار مو و اثر گذاری مستقیم روی پوست سر تا حد زیادی به کنترل ریزش مو کمک‌می‌کند. گاها این روش سبب قطع کامل ریزش مو در برخی موارد نیز می‌شود.

بهبود رشد مو

مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در مزوتراپی به پوست سر تزریق می‌شود روی رویش ‌موهای جدید و افزایش قد مو نیز تاثیر دارد.

ضخیم تر شدن تار‌های مو

تغذیه درست موها به واسطه مزوتراپی به ضخیم شدن تارهای مو و بهبود ظاهر مو کمک می‌کند.

کاهش چربی مو

کاهش فعالیت غدد چربی در کف سر یکی از فواید مزوتراپی است.

افزایش جریان خون به مو

افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به فولکیو‌ل‌های مو از دیگر فواید مزوتراپی است که روی ظاهر مو اثر بسیاری دارد.

درمان شوره سر

کاهش فعالیت غدد چربی در کف سر با کاهش شوره سر ارتباط مستقیم دارد. از این رو از این روش برای درمان شوره سر نیز استفاده می‌شود.

فواید مزوتراپی مو

مراحل مزوتراپی مو

مزوتراپی معمولا  طی چندین جلسه انجام می‌شود. این روش درمانی راندمان بالایی داشته و اثرات مربوط به آن در یک بازه زمانی بین ۲ الی ۴ هفته  قابل مشاهده است.  کلیه فرآیند مزوتراپی حدود ۱۰ جلسه است که هر جلسه حدود ۲۰ الی ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. تفکیک مراحل مزوتراپی به شرح زیر است:

مشاوره: در این مرحله پزشک یا متخصص پوست و مو در طی جلسه‌ای  مو را بررسی کرده و  طبق آن برنامه درمانی مناسب را ارائه می‌دهد.

آماده سازی: پس از بررسی مو توسط پزشک پوست سر باید برای انجام مزوتراپی آماده‌شود. آماده‌کردن پوست سر شامل تمیز‌کردن آن جهت تزریق ویتامین و مواد معدنی می‌باشد.

تزریق مواد مغذی: پس از آماده سازی پوست سر جهت مزوتراپی مرحله بعدی تزریق مواد مغذی به وسیله سرنگ‌های بسیار نازک به لایه میانی پوست سر می‌باشد. این سرنگ‌ها نیدل بسیار نازکی داشته و معمولا تزریق به وسیله آن‌ها دردناک نیست.

مراقبت پس از مزوتراپی

پزشک با بررسی وضعیت پوست سر پس از تزریق مواد مغذی در صورت لزوم انجام یک سری مراقبت‌ها را توصیه می‌کند.

مزوتراپی مو با دستگاه

مزوتراپی مو با دستگاه هم یک روش ساده و غیر تهاجمی برای درمان مشکلاتی از قبیل ریزش مو و تقویت ریشه مو می‌باشد. به طور کلی دستگاه‌های مختلفی جهت انجام مزوتراپی مو موجود است. هر فرد باید با توجه به مشکلی که دارد به توصیه پزشک از دستگاه مناسب استفاده کند. در ادامه به معرفی انواع دستگاه مزوتراپی مو می‌پردازیم.

دستگاه مزوتراپی مو مزوگان

در این روش مزوتراپی با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود. از مزایای مزوتراپی با این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تزریق پیوسته
  • درد کمتر
  • کنترل خودکار

دستگاه مزوتراپی مو میکرونیدلینگ

مزوتراپی با این روش به وسیله دستگاهی با نام درماپن انجام می‌شود. این دستگاه سوزن‌های ریزی دارد که به کمک این سوزن‌ها مواد مغذی به داخل پوست وارد می‌شود.

دستگاه مزوتراپی بدون سوزن

این دستگاه در واقع یک دستگاه الکتریکی با فرکانس پایین می باشد که به وسیله آن نفوذ مواد مغذی به داخل پوست و باز شدن غشای کانال‌های پروتئینی پوست اتفاق می‌افتد.

مزوتراپی مو درد دارد؟

میزان درد مربوط به مزوتراپی یکی از سوالات اصلی مراجعه کنندگان می‌باشد. به طور کلی باید گفت این روش درمانی کم عوارض  بوده و به واسطه استفاده از سوزن‌های نازک برای تزریق درد زیادی ندارد. با این حال آستانه درد افراد متفاوت بوده و ممکن است تزریقات برای بعضی از افراد دردناک باشد. تجربیات مراجعه‌کنندگان نشان می‌دهد که معمولا تزریق در ناحیه پشت گوش به نسبت نقاط دیگر دردناک‌تر است.

معمولا پزشکان‌ روش‌هایی را برای کم‌تر کردن درد تزریق به کار می‌گیرند.‌ استفاده از دستگاهی به نام ویبراتور به هنگام تزریق یکی از این روش‌هاست.

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

یکی از مواردی که پزشک در جلسات مشاوره پس از بررسی وضعیت موی مراجعه‌کنندگان جهت مزوتراپی اعلام می‌کند، تعداد جلسات است. تعداد جلسات جهت درمان به روش مزوتراپی برای هر فرد متفاوت بوده و به وضعیت موی او بستگی دارد. به طور میانگین تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی مو بین ۸ الی ۱۰ جلسه است. با این وجود تنها کسی که می‌تواند تعداد جلسات دقیق برای مزوتراپی را به مراجعه‌کنندگان اعلام کند پزشک می‌باشد.

معایب و عوارض مزوتراپی مو

می‌توان گفت مزوتراپی مو یک روش درمانی کم عوارض است. از بزرگترین معایب مزوتراپی قیمت بالای آن است. با این حال با توجه به نتایجی که مراجعه‌کنندگان پس از انجام مزوتراپی دریافت می‌کنند انجام آن در صورت لزوم توصیه می‌شود. مزوتراپی به سبب این که یک روش درمانی تزریقی است ممکن است عوارضی را نیز در پی داشته باشد که عبارتند از:

التهاب پوست سر

گاها ممکن است پس از تزریق مواد مغذی به پوست سر، پوست سر ملتهب شود. این مشکل معمولا پس از دو الی سه روز بهبود می‌یابد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده عوارض شديد در این خصوص به پزشک مراجعه‌شود.

حساسیت و آلرژی

گاهی ممکن است افراد به مواد که جهت تزریق در مزوتراپی استفاده می‌شود، حساسیت نشان دهند. مراجعه‌کنندگان باید در صورت مشاهده علائمی مثل خارش، قرمزی و تورم حتما به پزشک خود اطلاع دهند.

عدم اثر بخشی

ممکن است افراد پس از گذراندن تعداد جلساتی که توسط پزشک جهت مزوتراپی اعلام شده، نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکنند. ‌بهتر است در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب  مراجعه کننده به پزشک خود اطلاع دهد و در این خصوص با او مشورت کند.

به طور کلی باید گفت مزوتراپی روی ریزش موی ارثی و عدم تعادل هورمونی،  زیاد موثر نیست. معمولا مراجعه‌کنندگان برای درمان این نوع ریزش مو باید روش‌های دیگری را جهت درمان امتحان کنند.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

مزوتراپی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان انجام می‌شود و به جنس مربوط نیست. اما گاها بعضی از افراد نباید از این روش درمانی استفاده کنند. افرادی که مزوتراپی برای آن‌ها مناسب نیست عبارتند از:

• خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که به اجزای کامپوزیت حساسیت دارند.
  • خانم‌هایی که دوره قاعدگی خود را می‌گذرانند.
  • افراد مبتلا به مشکلات مربوط به غدد درون ریز
  • افراد مبتلا به تومورهای خوش‌ خیم و بدخیم
  • افراد مبتلا به عفونت
  • افراد مبتلا به دیابت
  •  این روش برای آقایان بالای ۴۰ سال دارای طاسی آندروژنی مناسب نمی‌باشد‌.
  • افرادی که به دلیل شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند.
  • افراد مبتلا به ایدز و هپاتیت
  • افراد مبتلا به هموفیلی که داروی ضد انعقاد مصرف می‌کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری قلبی

پیدا کردن بهترین دکتر مزوتراپی مو در اهواز

بهترین دکتر مزوتراپی مو در اهواز

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست صورت با لیزر

برای پیدا کردن بهترین دکتر مزوتراپی مو، می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه چند روش برای یافتن متخصص مزوتراپی مو ارائه شده است:

• مشاوره با پزشکان متخصصان: ابتدا می‌توانید با پزشکان متخصص در زمینه پوست و مو مشاوره کنید. آن‌ها ممکن است به شما نکات و راهنمایی‌هایی در مورد دکتران مزوتراپی مو در منطقه خود بدهند.
  • مطالعه نظرات و تجربیات بیماران: جستجوی نظرات بیمارانی که تحت مزوتراپی مو قرار گرفته‌اند می‌تواند به شما کمک کند تا با تجربیات دیگران آشنا شوید. این نظرات می‌توانند در انتخاب یک دکتر با تجربه و با کیفیت موثر باشند.
  • مراجعه به کلینیک‌ها و مراکز زیبایی: مراجعه به کلینیک‌ها و مراکز زیبایی ممکن است یک گزینه باشد. در این مراکز، متخصصان مزوتراپی مو فعالیت می‌کنند. می‌توانید با کارکنان این مراکز تماس بگیرید و درخواست نظرات بپرسید.
  • جستجوی آنلاین: از وب‌سایت‌ها و پورتال‌های بهداشتی آنلاین برای جستجوی دکتران مزوتراپی مو در منطقه خود استفاده کنید. بسیاری از دکتران با تخصص در این زمینه اطلاعات خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارند.
  • مشاوره با دوستان یا آشنایان: ممکن است دوستان یا آشنایانی که تجربه مزوتراپی مو دارند، به شما در پیدا کردن یک دکتر با تجربه کمک کنند.

با توجه به اینکه مزوتراپی مو یک فرآیند حساس است، بسیار اهمیت دارد که دکتر متخصص پوست و مو را انتخاب کنید که تخصص و تجربه کافی داشته باشد. قبل از تصمیم‌گیری، مطمئن شوید که با دکتر مشاوره داده و به سوالات و نگرانی‌های خود پاسخ بگیرید.

کلام نهایی

مزوتراپی یک روش کم‌ عارضه  است که  برای درمان مشکلاتی از قبیل ریزش مو و کم‌ پشت بودن مو استفاده می‌شود. همچنین از این روش برای مزوتراپی غبغب، مزوتراپی صورت و مزوتراپی زیر چشم نیز استفاده میشود. تعداد جلسات لازم مربوط به مزوتراپی توسط پزشک تعیین می‌گردد و هر جلسه معمولا بین ۲۰ الی ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. گاها ممکن است مزوتراپی به عنوان یک روش درمانی برای بعضی از افراد مناسب نباشد که این موضوع توسط پزشک اعلام خواهد‌شد.

مزوتراپی در بارداری مجاز است؟

خیر‌. خانم‌های باردار مجاز به انجام مزوتراپی نیستند.

دلیل انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو چیست؟

گاها مزوتراپی بعد از کاشت مو برای تقویت و رشد موهای کاشته شده به توصیه پزشک‌ انجام‌ می‌شود.

آیا در مزوتراپی از سرنگ‌های عادی برای تزریق  مواد مغذی استفاده می‌شود؟

خیر مزوتراپی با سرنگ‌های نازک که معمولا سرنگ BD نام دارند انجام می‌شود. استفاده از این سرنگ‌ها باعث می‌‌شود تا افراد درد کم‌تری را به‌ هنگام تزریق احساس ‎کنند.