Search
Close this search box.

میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم

میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم، یکی از مهمترین راهکارهایی است که می‌توانید جهت داشتن چشم‌هایی زیبا و جوان از آن بهره ببرید. داشتن چهره‌ای زیبا و پوستی با طراوت، از اساسی‌ترین خواسته‌های بانوان در سنین مختلف است.

 امروزه روش‌های متنوعی برای جوانسازی پوست و رفع پف زیر چشم به‌کار گرفته می‌شوند که میکرونیدلینگ یکی از موثرترین و کم عارضه‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. در این روش، ریسک عفونت و دیگر عوارض بسیار پایین است و دوره نقاهت طولانی در انتظار زیباجو نخواهد بود.

میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم

فواید میکرونیدلینگ زیر چشم

 یکی از نشانه‌های افزایش سن، بروز چین و چروک و پف زیر چشم است که برای عمده افراد چندان خوشایند نیست. خصوصاً بانوان، مادام به دنبال راهکاری موثر و کم عارضه هستند که از طریق آن پف زیر چشم خود را برطرف کنند. میکرونیدلینگ برای رفع پف زیر چشم، چین و چروک و سیاهی اطراف چشم،  از کارآمدترین روش‌های علمی و پزشکی محسوب می‌شود.

 این روش از متدهای نوین جراحی است که با استفاده از دستگاهی مخصوص کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کند. در واقع در این روش نیاز به جراحت زیادی نیست و تمام فرآیند تحریک کلاژن‌سازی از طریق جراحت‌های ظریفی انجام می‌شود. همین راهکار بسیار ساده و کم تهاجمی جای جوش‌ها، خطوط دور چشم و پف زیر چشم را برای همیشه از بین می‌برد. میکرونیدلینگ برای نمایان کردن آثار حیرت‌انگیز خود، تنها به ۴ تا ۶ جلسه مراجعه نیاز دارد و پس از ۳ تا ۶ ماه، بهترین ورژن چهره‌تان را به نمایش می‌گذارد.

آیا میکرونیدلینگ زیر چشم ایمن است؟

حال که دانستیم استفاده از میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم، روشی کارآمد و پربازده است، این پرسش مطرح می‌شود که آیا میکرونیدلینگ برای رفع عیوب زیر چشم ایمن است؟ در روش میکرونیدلینگ از سوزن‌های مخصوصی استفاده می‌شود که به‌طور عمودی و در عمق کمی از پوست فرو می‌روند.

 فرو رفتن این سوزن‌ها جراحت‌های خیلی ظریفی را در پوست ایجاد می‌نمايد و همزمان با آن، سرم و ویال به درون پوست ورود پیدا می‌کنند. این عمل با تحریک کلاژن‌سازی به جوانسازی و درمان مشکلات پوستی کمک شایانی می‌کند.

در حقیقت با انجام میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم، با پوست مرده و آسیب‌دیده خود خداحافظی می‌کنید و پوستی شفاف و با طراوت را تحویل می‌گیرید. در صورتی که میکرونیدلینگ توسط پزشکی متخصص، با تجربه و معتمد انجام شود، با هیچ عارضه خاصی روبرو نخواهید شد و رویایی‌ترین نتیجه ممکن را دریافت خواهید کرد.

نحوه انجام میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم

همانگونه که پیش‌تر اشاره کردیم، برای کاهش آثار پیری و رفع پف زیر چشم از روش پرطرفدار میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. افزایش سن، خستگی، بی‌خوابی و کم‌آبی بدن از جمله عواملی هستند که روند کلاژن‌سازی پوست را با مشکل مواجه می‌کنند. در این هنگام پوست نواحی اطراف چشم که بیش‌از حد نازک و حساس است، به حلقه‌هایی پف آلود و تیره، یا خطوطی ناخوشایند دچار می‌گردد که جلوه نازیبایی ایجاد می‌کنند.

خوشبختانه در عصری هستیم که علم پزشکی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته و با روش‌هایی نوین و کارآمد، اسباب زیبایی و رضایت افراد را فراهم می‌آورد. میکرونیدلینگ با تزریق ویتامین‌ها و آمینواسیدهای مغذی، در لایه‌های عمیق‌تر پوست، باعث تحریک کلاژن‌سازی، و جوانسازی سلول‌های پوستی می‌شود. در واقع این سوزن‌های ظریف با ایجاد جراحت‌های کم عمق، محرک‌های قوی را وارد پوست می‌کنند و باعث ایجاد سلول‌های جوان و لایه‌های پوستی جدید و شفاف می‌گردند.

بیشتر بدانید: میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ برای چه کسانی ممنوع است؟

میکرونیدلینگ با کمک امواج رادیویی و سیستم نور LED به تحریک کلاژن‌سازی پوست پرداخته و زیباترین حالت چهره را برایتان به ارمغان می‌آورد. به‌طور کلی انجام این روش درمانی، بی‌خطر و ایمن است، اما ممکن است با توجه به شرایط برخی افراد، انجام آن به صلاح نباشد. از جمله موارد ممنوعیت میکرونیدلینگ عبارتند از:

·        مبتلایان به بیماری هموفیلی

·        بیماران در حال درمان با روش‌های پرتودرمانی یا انواع اشعه درمانی (باید از آخرین جلسات پرتو درمانی یک سال گذشته باشد.)

·        بانوان باردار یا خانم‌هایی که در دوران شیردهی هستند.

·        مبتلایان به دیابت (بیماری قند خون)

·        بیماران پوستی که دچار انواع اگزما، کهیر، تبخال و… هستند.

·        افراد دارای زخم‌های باز و عفونی

·        کسانی که مدت زیادی از ویتامین A استفاده نموده‌اند.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام میکرونیدلینگ زیر چشم

بعد از انجام میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم و جهت بهره‌مندی از یک پوست جوان، شاداب و زیبا، در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از این اقدام زیبایی سهل‌انگاری نکنید. مهمترین مراقبت‌های اولیه بعد از انجام میکرونیدلینگ به شرح زیر است:

1.    به هیچ وجه در معرض اشعه‌های مضر آفتاب قرار نگیرید.

2.    تا مدتی بعد از عمل از رفتن به حمام و شنا کردن بپرهیزید.

3.    از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین یا هرگونه فعالیت ورزشی که بدن را تحت فشار قرار می‌دهد، خودداری کنید.

4.    از استعمال مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، بدون مشورت پزشک بپرهیزید.

5.    از دستورالعمل‌های پزشک متخصص در مورد مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ پیروی نمایید.

6.    رعایت بهداشت فردی، و به خصوص ضدعفونی کردن دست‌ها را فراموش نکنید.

7.    از لمس کردن پوست ناحیه هدف، خودداری نمایید.

نتیجه گیری

عمده عمل‌های زیبایی ایمن و اثربخش هستند و خصوصا در بین بانوان، طرفداران بسیاری دارند. از جمله روش‌های نوین، علمی و کارآمد جهت رفع پف زیر چشم، روش میکرونیدلینگ است که با ایجاد زخم‌های خفیف و تحریک کلاژن‌سازی پوست، ظاهری جوان و پر نشاط را به زیباجویان محترم هدیه می‌دهد.

از بین بردن پف زیر چشم، چین و چروک، جای آکنه و جوش‌های قبلی، و سیاهی دور چشم از مزایای استفاده از میکرونیدلینگ هستند. طبق نظر پزشک، به‌طور معمول حدود ۴ تا ۶ جلسه لازم است تا میکرونیدلینگ اثربخشی لازم را داشته باشد. اگر میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم، توسط تیم پزشکی متخصص و مجرب انجام شود، نتیجه مطلوبی را به همراه دارد و این نتیجه مطلوب زمانی ماندگار می‌شود که به مراقبت‌های بعد از انجام این روش پایبند باشید.

سوالات متداول

1.    آیا روش میکرونیدلینگ دردناک است؟

به دلیل اینکه در هنگام انجام میکرونیدلینگ، از داروهای بی‌حسی استفاده می‌شود، بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

2.    تعداد و فاصله بین جلسات میکرونیدلینگ چقدر است؟

فاصله بین جلسات ۴ تا ۶ هفته است و برای رفع پف زیر چشم و تحریک کلاژن‌سازی، طبق نظر پزشک به ۳ تا ۸ جلسه درمانی، نیاز خواهید داشت.

3.    آیا روش میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

پس از میکرونیدلینگ، زخم‌های بسیار کوچکی (جای سوزن) در سطح پوست دیده می‌شوند که پس از ۲۴ تا ۷۲ ساعت خودبه‌خود از بین می‌روند. همچنین پس از انجام این عمل ممکن است علائمی از جمله درد، قرمزی و تورم را تجربه کنید که جای هیچ نگرانی ندارند و به زودی برطرف می‌شوند.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا