Search
Close this search box.

میکرونیدلینگ جای جوش

میکرونیدلینگ جای جوش یک راهکار بسیار موثر به منظور از بین بردن جای جوش و آکنه، از بین بردن جای بخیه و کمک به جوانسازی پوست صورت است. در این روش که طی چند دقیقه اتفاق می‌افتد پوست شما به طور شگفت انگیزی جوان می‌شود و میزان درخشندگی آن افزایش پیدا می‌کند. در طی انجام میکرونیدلینگ با استفاده از چندین سوزن ریز که روی یک دستگاه غلطکی قرار گرفته‌اند، روی پوست را سوراخ‌های ریزی ایجاد می‌کنند و به این ترتیب با تحریک پوست، به افزایش کلاژن سازی کمک می‌کنند. میکرونیدلینگ جای جوش به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و انتخاب روش مناسب، به وضعیت پوست افراد بستگی دارد.

اثربخشی درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ جای جوش روشی است که طی آن به واسطه سوزن‌های ظریفی روی پوست شما سوراخ ایجاد می‌کنند. این روش درمانی باعث تحریک پوست جهت تولید کلاژن بیشتر می‌شود تا زخم‌های کوچک ناشی از جای سوزن‌ها را التیام دهد. در واقع این کلاژن جدید تولید شده علاوه بر بهبود جای زخم ناشی از سوزن‌ها، باعث صاف شدن ظاهر پوست می‌شود و چین و چروک‌ها یا خطوط ریز و حتی جای جوش و آکنه را به خوبی از بین می‌ برد.

تعداد جلسات میکرونیدلینگ برای جای جوش

تعداد جلسات میکرونیدلینگ جای جوش با توجه به وضعیت پوستی افراد، پاسخ بدن آنها به روند درمان و عواملی از این قبیل متفاوت است. اما به طور کلی معمولاً سه جلسه درمانی را برای انجام میکرونیدلینگ در نظر می‌گیرند. فاصله بین این جلسات به طور معمول ۴ تا ۶ هفته است تا پوست فرصت کافی جهت ترمیم پیدا کند. همچنین هر جلسه ۱۵ تا یک ساعت زمان می‌برد که این موضوع نیز با توجه به وسعت ناحیه مورد نظر، شدت آسیب دیدگی پوست و عواملی از این دست، متغیر است. نتایج درمان پس از جلسه اول قابل مشاهده است و پس از اتمام سه جلسه در صورت نیاز افراد می‌توانند جلسات میکرونیدلینگ را تکرار کنند.

هزینه میکرونیدلینگ برای جای جوش

در تعیین هزینه میکرونیدلینگ عوامل مختلفی دخیل هستند. به طور مثال نوع دستگاهی که جهت درمان استفاده می‌شود در تعیین این هزینه تاثیر می‌گذارد. قطعاً استفاده از دستگاه‌های پیشرفته ضمن ارائه نتایج مطلوب به زیباجویان، هزینه‌های بالایی در پی دارد.

از طرفی تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان نیز در تعیین این هزینه تاثیرگذار است. اگر فردی به دلیل شدت آسیب‌های پوستی و وضعیت نامناسب پوست به تعداد جلسات بیشتری برای میکرونیدلینگ نیاز داشته باشد قطعاً هزینه درمان افزایش پیدا می‌کند‌.

در کنار این موارد می‌توانیم به هزینه دستمزد پزشک متخصص اشاره کنیم. اگر میکرونیدلینگ را زیر نظر پزشک کاربلد و حاذق انجام دهید علاوه بر اینکه نتایج مطلوب دریافت می‌کنید و از نتیجه کار راضی هستید ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتر خواهید بود.

محل جغرافیایی کلینیکی که انتخاب می‌کنید هم می‌تواند عاملی موثر در تعیین هزینه‌ها باشد. قطعاً انجام این روش زیبایی در کلینیک‌های واقع در مناطق بالای شهر در مقایسه با مناطق پایین و متوسط شهر، گران‌تر تمام می‌شود.

بیشتر بدانید: میکرونیدلینگ برای پف زیر چشم

عوارض میکرونیدلینگ جای جوش

اگرچه میکرونیدلینگ جای جوش یک روش بی‌خطر به شمار می‌رود؛ اما این روش نیز مانند سایر روش‌ها از یک سری عوارض برخوردار است که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• قرمزی و التهاب: این عارضه معمولا برای افرادی که پوست‌های تحریک پذیر و حساسی دارند اتفاق می‌افتد.

• خشکی پوست: این عارضه در اغلب افراد اتفاق می‌افتد و علت آن به عدم انتخاب سوزن مناسب مربوط می‌شود.

• ایجاد پیگمانتاسیون: این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که برای میکرونیدلینگ از سوزن‌های بسیار ریز استفاده شود و طی آن فشار بیشتری بر ناحیه پوستی به وجود بیاید. در صورتی که فرد بعد از این موضوع در معرض آفتاب قرار بگیرد دچار پیگمانتاسیون می‌شود.

• خراشیدگی و خونریزی: در پی تماس سوزن‌ها با پوست ممکن است خراشیدگی و خونریزی نیز ایجاد شود. خونریزی معمولاً بعد از چند دقیقه متوقف می‌شود و خراشیدگی‌ها بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کنند.

• عفونت: در صورتی که سوزن‌ها یا ماساژورهای مورد استفاده در حین میکرونیدلینگ به شکل صحیح ضدعفونی و استریل نشده باشند عفونت ایجاد می‌شود که می‌تواند به شدت خطرآفرین باشد.

تمامی مواردی که بیان کردیم معمولاً به شکل خفیف هستند و طی ۳ الی ۴ روز بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که بعد از گذشت سه الی چهار روز بهبودی حاصل نشد باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرد.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای جوش سر سیاه چگونه است؟

میکرونیدلینگ برای درمان جوش‌های سرسیاه نیز بسیار موثر است. بنابراین اگر در اطراف پره‌های بینی و روی گونه‌های خود جوش‌های سرسیاه دارید، برای از بین بردن آن‌ها می‌توانید از این روش کمک بگیرید. میکرونیدلینگ بدون هیچ ماده شیمیایی و تنها با کمک یک دستگاه و سوزن‌های تعبیه شده روی آن، سبب تحریک پوست جهت کلاژن سازی می‌شود و راهکاری موثر برای درمان جوش‌های سرسیاه است.

نتیجه گیری

میکرونیدلینگ جای جوش یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای بازسازی پوست و از بین بردن جای جوش و آکنه است. این روش غیر تهاجمی با تحریک کردن پوست، سبب تولید پروتئین‌های مورد نیاز برای پوست یعنی کلاژن می‌شود و به این ترتیب لکه‌ها، آکنه‌ها و مشکلات پوستی را به بهترین شکل ممکن برطرف می‌سازد. این روش طی جلسات درمانی متعدد و بسته به شرایط پوستی هر فرد، انجام‌ شده و بهتر است که زیر نظر پزشک متخصص اجرا شود. بعد از انجام میکرونیدلینگ باید به نکات مراقبتی که توسط پزشک ارائه می‌شود دقت داشته باشید و با رعایت آنها بهترین نتیجه را از میکرونیدلینگ دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان بعد از بوتاکس، میکرونیدلینگ جای جوش کرد؟

در صورتی که بوتاکس انجام داده‌اید بهتر است حداقل دو تا سه هفته صبر کنید و سپس برای انجام میکرونیدلینگ با متخصص مشورت کنید.

چه افرادی نمی‌توانند میکرونیدلینگ جای جوش انجام دهند؟

افرادی که روی پوست خود زخم باز، برش یا خراشیدگی دارند. افرادی که در یک سال گذشته از پرتو درمانی استفاده کرده‌اند. افرادی که به تبخال، عفونت یا عارضه پوستی مبتلا هستند. افرادی که در دوران شیردهی یا بارداری قرار دارند.

بعد از میکرونیدلینگ از چه محصولاتی نباید استفاده کنیم؟

از لوازم آرایشی و محصولاتی که دارای آلفا هیدروکسی اسید یا مواد حاوی اسید و رتینول هستند استفاده نکنید و همچنین در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا