Search
Close this search box.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت باید صحیح و اصولی باشد. چرا که مدل خوابیدن شما می‌تواند بر روی نتایج تزریق ژل تاثیرات زیادی بگذارد. چنانچه قصد دارید حالت چهره خود را حفظ کنید و زیبایی خود را افزایش دهید، باید از چگونگی خواب بعد از تزریق ژل مطلع باشید. در روزهای ابتدایی بعد از تزریق ژل بهتر است سر شما به هنگام ‌خواب بالا باشد. کمی بعد که دوران نقاهت سپری شد، می‌توانید حالت عادی خوابیدن را از سر بگیرید. نکات و توصیه‌های مهمی وجود دارند که شما با علم بر آن‌ها به کاهش عوارض تزریق ژل و بهبود نتایج آن کمک شایانی خواهید کرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه صحیح خوابیدن بعد از تزریق ژل و نکات مهم آن صحبت کنیم.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت چگونه است؟

یک ‌خواب آرام در شب، می‌تواند در نتایج تزریق ژل چانه و لب تاثیرات بسزایی داشته باشد. استراحت باکیفیت و درست به بهبود گردش خون، کاهش التهاب و کاهش عوارض ناشی از تزریق ژل کمک زیادی می‌کند.

از سوی دیگر، با توجه به این که خوابیدن باعث ترمیم سلول‌های بدن می‌شود، خواب در دوران پس از تزریق ژل بسیار اهمیت دارد. اما این که چگونه بخوابیم، سوالی است که خیلی از متقاضیان تزریق ژل به صورت می‌پرسند. در ادامه نحوه‌ خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت در هفته ابتدایی عمل و دوران نقاهت ذکر شده است:

در روزهای ابتدایی پس از تزریق تا اواخر هفته دوم سر شما هنگام خواب باید بالای قلب قرار بگیرد. شما می‌توانید با قرار دادن دو بالش در زیر سر خود یا قرار دادن یک شئ زیر بالشت این کار را انجام دهید. اگر نمی‌توانید روی دو بالش استراحت کنید، بهتر است به جای تخت از صندلی‌های راحتی برای استراحت استفاده نمایید.

نکته مهمی که در نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت جا دارد به آن اشاره کنیم، به پشت خوابیدن است. اگر از قبل عادت دارید که به پشت بخوابید، پس یک گام جلوتر از سایر متقاضیان تزریق ژل به صورت هستید‌. اما اگر به پهلو یا روی شکم می‌خوابید، باید طریقه خوابیدن خود را اصلاح کنید. چرا که به پهلو خوابیدن یا روی شکم خوابیدن باعث اعمال فشار در ناحیه تزریق خواهد شد و تاثیرات منفی خود را در نتایج این عمل نشان خواهد داد.

در هفته دوم بعد از تزریق، ممکن است تغییراتی در نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت ایجاد شود. در این دوران شما کم کم می‌توانید خوابیدن به پهلو را امتحان کنید. اگر هنوز صورت شما ورم دارد، بهتر است به پشت بخوابید تا ورم صورت بیشتر نشود. اما اگر عوارض تزریق کاهش یافته‌ است، امکان تغییر دادن پوزیشن خواب بعد از تزریق وجود دارد. البته شما باید از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید و از مالش صورت خود نیز جدا اجتناب نمایید.

سن تزریق فیلر لب

بیشتر بخوانید: ماندگاری فیلرهای لب

نکات مهم خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت

بعد از این که به صورت خود ژل تزریق کردید، باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید نتایج خوبی را دریافت کنید. این نکات به نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت تعلق دارند. آن‌ها عبارتند از:

  • شما باید قبل از خواب داروهای مسکنی را که از سوی پزشک برایتان تجویز شده‌اند را مصرف نمایید. با مصرف این داروها راحت‌تر به خواب خواهید رفت.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به خصوص قبل از خوابیدن به شما کمک می‌کند که التهابتان را کاهش دهید و خواب آرامی هم داشته باشید.
  • توصیه دیگری که باید به هنگام خوابیدن پس از تزریق ژل به صورت مد نظر باشد، استفاده از کمپرس سرد قبل از خواب است. بهتر است این کمپرس را بر روی زخم قرار دهید تا تورم و ناراحتی ایجاد شده از سوی زخم کاهش پیدا کند.
  • قبل از این که بخوابید از مالش دادن ماساژ دادن خودداری نمایید.
  • بهتر است تا حد امکان شب قبل از تزریق ژل به موقع بخوابید تا در روزی که تزریق قرار است اتفاق بیفتد خسته نباشید. جهت کاهش دوران نقاهت پس از این تزریقات نیز لازم است که به موقع بخوابید و بالشتی اضافه را و زیر سر خود قرار دهید.
  • ناگفته نماند که بالا بردن سر به هنگام خوابیدن پس از تزریق ژل به صورت می‌تواند از تجمع خون در ناحیه تزریق جلوگیری کند و تورم و ناراحتی شما را کاهش دهد.
  • داشتن خواب کافی هم در این رابطه بسیار اهمیت دارد.
فیلر لب در سن پایین

بیشتر بخوانید: تزریق ژل گونه در اهواز

نتیجه گیری

در این مطلب در مورد نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل به صورت صحبت کردیم. خوابیدن پس از تزریق ژل می‌تواند نتایج آن را به طور کلی متحول کند. در روزهای ابتدایی و دو هفته اول بعد از تزریق ژل باید زیر سر خود دو بالشت قرار دهید و به پشت بخوابید. کمی که پیش بروید، بدن شما بهبود یافته و ورم و التهاب پوست صورت کاهش می‌یابد. در نتیجه می‌توانید حالت عادی خوابیدن را از سر بگیرید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا