Search
Close this search box.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس برای کسانی که قصد انجام آن را دارند، تبدیل به یک دغدغه شده است. تزریق بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی است که امروزه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. با تزریق بوتاکس علاوه بر رفع چین و چروک‌ها می‌توانید ظاهر خود را نیز تغییر دهید و آن را حجیم‌تر کنید. همچنین با استفاده از تزریق بوتاکس می‌توانید به صورت خود زاویه دهید. تزریق بوتاکس ممکن است برای برخی افراد کی هزینه بر به نظر برسد، به همین دلیل قصد دارند که با تخمین هزینه تزریق بوتاکس تا حدی در هزینه‌های خود مدیریت کنند. در ادامه تمامی عاملی که روی این هزینه تاثیرگذار هستند را بررسی خواهیم کرد.

عوامل موثر بر هزینه تزریق بوتاکس

معمولا فاکتورهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند هزینه نهایی تزریق بوتاکس را تعیین کنند. شما باید همه این عوامل را در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه تزریق بوتاکس را تخمین بزنید. همچنین دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های ناشی از آن را تاحدی کاهش دهید. فاکتورهای تعیین کننده هزینه تزریق بوتاکس به شرح زیر هستند:

عوامل موثر بر هزینه بوتاکس

نوع مواد تزریق شده

معمولا مواد مختلفی برای تزریق بوتاکس وجود دارد که با توجه به بودجه هر فرد پزشک می‌تواند آن را انتخاب کند. از آن جایی که تزریق بوتاکس امر مهم است، باید در مورد انتها مواد دقت کنید. مواد بی کیفیتی در بازار وجود دارد که علی رغم قیمت پایین، اما از کیفیت بسیار پایینی هم برخوردار هستند.

میزان ناحیه تزریق شده

شما ممکن است فقط روی یک نقطه از گونه‌ها یا مساحت بیشتری تزریق بوتاکس را انجام دهید. با توجه به این مورد معمولا هزینه تزریق بوتاکس با توجه میزان مساحت ناحیه بالاتر خواهد رفت و هر چقدر که پزشک روی تزریق وقت بگذارد، به همان اندازه هم دستمزد خود را بالاتر خواهد برد.

دوز موردنیاز برای درمان

اگر می‌خواهید چین و چروک صورت خود را با بوتاکس درمان کنید، باید به عمق و نوع چروک‌های صورت دقت کنید. هر چه قدر که چین‌وچروک‌های روی صورت عمیق‌تر باشند، معمولا میزان بوتاکس مورد استفاده بالاتر خواهد بود و باید هزینه زیادتری بابت آن بپردازید. همچنین اگر میزان چروک‌ها فقط در یک ناحیه از صورت باشد، هزینه تزریق کمی پایین‌تر خواهد بود.

نوع ناحیه ای که تحت درمان قرار می‌گیرد

به طور کلی، برخی از نواحی بدن میزان بوتاکس بیشتری نسبت به سایر نواحی نیاز دارند. به عنوان مثال، زیر بغل به مواد بیشتری نسبت به خط لبخند نیاز دارد. به همین دلیل هم قبل از انجام بوتاکس، باید از هزینه مربوط به ناحیه موردنظر اطلاع داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مکان کلینیک موردنظر

در شهرهای بزرگ به دلیل هزینه رفت و آمد و هزینه‌های زندگی، کلینیک‌ها معمولا قیمت بیشتری برای بوتاکس نواحی مختلف تعیین می‌کنند. در شهرهای کوچک‌تر به دلیل کم بودن تقاضا، سعی می‌کند که هزینه تزریق بوتاکس را پایین بیاورند تا افراد بیشتری بتوانند آن را انجام دهند.

میزان تجربه پزشک موردنظر

تزریق بوتاکس فرایند حساسی است که نباید توسط هر شخص مورد استفاده قرار بگیرد. اگر یک پزشک با تجربه برای تزریق بوتاکس انتخاب می‌کنید، باید بدانید که دستمزد بسیار بالاتری هم برای این فرایند در نظر خواهد گرفت. کیفیت خدماتی که در کلینیک ارائه می شود، معمولاً عامل اصلی تعیین کننده هزینه بوتاکس است.

تعداد جلسات درمان

از آن جایی که نوع پوست و میزان چین و چروک هر فرد با یکدیگر متفاوت است، تعداد جلسات درمانی هم با یکدیگر یکسان نیست. هر چه چین و چروک‌ها بیشتر باشد، به تعداد تزریق‌های بیشتری هم نیاز خواهید داشت.

پزشکان و تکنسین‌ها بوتاکس را معمولا بر اساس ناحیه تزریق قیمت گذاری می‌کنند، در حالی که برخی افراد دیگر آن را بر اساس هر واحد قیمت گذاری خواهند کرد. اگر بوتاکس موثر باشد، این که بوتاکس توسط ناحیه شارژ شود یا توسط واحد، ممکن است چندان مهم نباشد. با این حال، اگر می‌خواهید بدانید چقدر برای درمان خود هزینه خواهید کرد، باید تعداد واحدهای درمان و هزینه بوتاکس در هر واحد را بدانید.

قیمت بوتاکس

بیشتر بخوانید: بوتاکس مردان

آیا بیمه هزینه تزریق بوتاکس را پوشش می‌دهد؟

از آن جایی که بوتاکس یک روش زیبایی به حساب می‌آید، معمولا بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. اگر تزریق بوتاکس یک روش درمانی به حساب می‌آمد، آن گاه بوتاکس هزینه‌های آن را پوشش می‌داد. تا زمانی که خودتان مایل نباشید، هیچ نیازی به تزریق بوتاکس نخواهید داشت. به همین علت، با آگاهی از میزان پوشش هر بیمه نسبت به انجام و تزریق بوتاکس اقدام کنید. علاوه بر بوتاکس، هیچ کدم از جراحی‌ها و روش‌های زیبایی نیز تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و باید هزینه موردنظر را به طور کامل بپردازید.

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی پلک 

میانگین هزینه تزریق بوتاکس

همان طور که اشاره کردیم، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که قیمت نهایی بوتاکس را تعیین می‌کنند. به همین خاطر، می‌توانید یک هزینه تقریبی از بوتاکس به دست آورد. هزینه تزریق بوتاکس توسط هر پزشک متفاوت است و هیچ یک از یک قیمت ثابت استفاده نمی‌کنند. با توجه به این که قیمت ارز نیز ثابت نیست، هزینه آن می‌تواند بسیار متغیر باشد معمولا اگر از مواد خارجی برای تزریق استفاده شود، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. هزینه حدودی تزریق بوتاکس به این صورت خواهد بود:

  • تزریق بوتاکس مسپورت ساخت کشور ایران هر واحد 900 هزار تومان
  • تزریق بوتاکس دیستون ساخت ایران هر واحد 900 هزار تومان
  • تزریق بوتاکس نورونوکس کره جنوبی هر واحد 2 میلیون و 200 هزار تومان
  • تزریق بوتاکس دیسپورت انگلیس هر واحد دو میلیون و دویست هزار تومان
  • تزریق بوتاکس ژئومین آلمان با قیمت هر واحد برابر دو میلیون و دویست هزار تومان
  • تمامی این قیمت‌ها تقریبی هستند و ممکن است تغییر کنند.

نتیجه‌گیری

تزریق بوتاکس یکی از راه‌های مناسب و کم خطر برای از بین چروک‌های صورت است. این تزریق با توجه به حساس بودن باید توسط پزشک متخصص یا فرد مجرب انجام شود. هزینه تزریق بوتاکس می‌تواند عامل اصلی برای جلوگیری از مراجعه افراد زیادی شود. با توجه به مواردی که در این مطلب اشاره کردیم، می‌توانید هزینه این تزریق را تا حدی کاهش دهید. در صورت داشتن سوالات بیشتر و اطلاع از شرایط تزریق بوتاکس می‌توانید با شماره تلفن درج شده در سایت تماس بگیرید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا