Search
Close this search box.

پی آر پی یا کاشت مو، کدام یک برای من بهتر است!؟

پی آر پی مو در مقابل کاشت مو کدام روش برای من مناسب تر است؟ درمان PRP برای مو با  هدف افزایش خون رسانی به فولیکول های مو و افزایش ضخامت ساقه مو به رشد طبیعی مو انجام میشود. از سوی دیگر، کاشت موی FUE یا کاشت مو با استخراج واحد فولیکولی روشی است که در آن فولیکول‌های مو از پوست افراد آسیب‌دیده گرفته می‌شود و روی پوست سر یا سایر نواحی که موها نازک هستند یا وجود ندارند کاشته می‌شوند. بنابراین برای مطالعه تطبیقی PRP برای درمان مو در مقابل کاشت مو FUE، کمی عمیق‌تر به موضوع میپردازیم.

پی آر پی یا کاشت مو

بیشتر بدانید: مزوتراپی مو

شباهت های بین پی آر پی تراپی مو و کاشت مو

  • به رشد طبیعی مو بدون استفاده از دارو کمک می کند
  • برای انجام این روش به فولیکول های فعال مو نیاز دارد
  • هر دو روش بی خطر هستند و عوارض جانبی بسیار کمی دارند
  • باید توسط جراحان واجد شرایط و آموزش دیده انجام شود
  • هر دو روش به چرخه رشد طبیعی مو بستگی دارند و برای نتایج قابل مشاهده نیاز به زمان دارند
  • این روش ها می توانند نتایج کاملاً طبیعی ارائه دهند

تفاوت بین PRP مو درمانی و کاشت مو FUE

  • درمان PRP کم تهاجمی است زیرا از تزریق های کم عمق استفاده می شود اما FUE به برش های بسیار کوچک نیاز دارد.
  • درمان با پی آر پی فولیکول های مو را در جایی که هستند تحریک می کند اما FUE فولیکول های فعال مو را دوباره توزیع می کند
  • نتایج درمان PRP ظریف تر است، اما FUE می تواند تغییر چشمگیری در ظاهر فرد ایجاد کند
  • درمان PRP در مقایسه با کاشت مو FUE شامل زمان/مراقبت کمتری است
  • تقریباً همه افرادی که می‌خواهند سلامت پوست سر و موها را بهبود بخشند می‌توانند PRP را انتخاب کنند، اما FUE نمی‌تواند توسط همه انتخاب شود.
  • درمان PRP هزینه کمتری دارد اما FUE نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد

تفاوت بین PRP مو درمانی و کاشت مو FUE

بیشتر بدانید: لایه برداری پوست با لیزر

جدول زمانی بازیابیPRP مو و کاشت مو FUE

درمان پی آر پی کمتر از دو ساعت طول می کشد و هیچ زمان قطعی ندارد، اما به سه جلسه درمان با فاصله 4 تا 6 هفته نیاز دارد. علاوه بر این، درمان های نگهدارنده هر چهار تا شش ماه یکبار ضروری است. از طرف دیگر، FUE در بیشتر موارد حداقل به 3-4 روز استراحت نیاز دارد و بسته به تعداد پیوندهایی که قرار است انجام شود، جلسات دو تا شش ساعت طول می کشد.

خطرات PRP مو و کاشت مو FUE

پی آر پی با خطرات بسیار کمی همراه است زیرا خون از بدن خود فرد گرفته می شود و این فرآیند نیازی به برش ندارد. اما FUE برخی از خطرات مرتبط با آن مانند عفونت، پیوند ناموفق، زخم، تورم در محل، خونریزی در محل، و موارد دیگر دارد، اما با جراحان آموزش دیده و مراقبت های پس از آن، احتمال عوارض جانبی تقریبا صفر است.

بیشتر بدانید: روتین پوستی آقایان

کاندیدای ایده آلPRP مو و کاشت مو FUE

تقریباً همه افرادی که ریزش مو را با فولیکول‌های موی سالم تجربه می‌کنند، کاندیدای مناسبی برای درمان مو با پی آر پی هستند. هرکسی که قصد دارد سلامت پوست سر را بهبود بخشد یا سلامت مو را تقویت کند، می‌تواند درمان PPR را انتخاب کند.

برای کاشت مو FUE، جراحان فاکتورهای زیر را برای انتخاب کاندیدای ایده آل در نظر می گیرند.

  • سن باید بین 25 تا 65 باشد
  • نوع ریزش مو در نظر گرفته می شود و آنهایی که دارای طاسی الگو هستند ایده آل هستند
  • ارزیابی شدت ریزش مو، میزان موجود موهای اهدا کننده و کیفیت موهای اهدا کننده
  • وضعیت سلامت کلی بیمار باید خوب باشد

بنابراین، یک مطالعه مقایسه ای در مورد درمان مو PRP در مقابل کاشت مو FUE تصویر واضحی از جوانب مثبت و منفی هر یک از روش ها ارائه می دهد. اما همیشه توصیه می شود در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید که تصمیم درستی در مورد اینکه کدام روش برای یک فرد مناسب است، بگیرد.

ترکیب FUE با تزریق PRP

پس از مطالعه دقیق روش PRP مو در مقایسه با کاشت مو FUE، مشخص می شود که هر دو روش در درمان ریزش مو، نازک شدن مو و همچنین سایر مشکلات مرتبط کاملاً کارآمد و مؤثر هستند. با پیشرفت علم پزشکی و شواهد به دست آمده از مطالعات، مشخص شده است که ترکیبی از FUE با تزریق PRP نتایج بسیار بهتری در این زمینه به دست می‌دهد. از این رو پزشکان استفاده از ترکیب FUE با تزریق PRP را برای ارائه نتایج بهتر به بیماران به روش های زیر آغاز کرده اند.

نتیجه گیری

درمان ترکیبی نتایج بسیار بهتری را در مواردی که درجه طاسی بالاتری وجود دارد، می دهد و روند بهبودی در رسیدن به نتایج مورد نظر بسیار سریعتر است. همچنین بافت کلی مو، ضخامت و کیفیت در درمان ترکیبی بسیار بهتر است و در کل ترکیب FUE با تزریق PRP برای بیمارانی که از نازک شدن شدید مو رنج می برند، سود زیادی دارد.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا