Search
Close this search box.

کات گونه با تزریق فیلر

کات گونه با تزریق فیلر برای بیمارانی که در اثر افزایش سن حجم طبیعی گونه‌های خود را از دست داده‌اند و همچنین برای افراد جوانی که به دنبال برجسته کردن و ایجاد انحنای طبیعی در گونه هستند توصیه می‌شود. با افزایش سن و شروع روند پیری، حجم گونه‌ها به تدریج کاهش می‌یابد که می‌تواند موجب افتادگی و کاهش حجم گونه شود. به طور کلی پس از 25 سالگی میزان اسید هیالورونیک طبیعی پوست به تدریج کاهش می‌یابد و افتادگی و چین و چروک‌های پوستی در قسمت‌های مختلف آغاز می‌شود.  برجسته کردن گونه می‌تواند نقش عمده‌ای در ایجاد زیبایی و بازگرداندن جوانی داشته باشد.

کاربرد های کات گونه با تزریق فیلر

  • برجستگی گونه و ایجاد کانتور در ناحیه گونه
  • کاهش خطوط اطراف بینی و دهان
  • ایجاد تقارن در صورت
  • ایجاد شادابی و جوانی در صورت

با اینکه ایجاد کانتور گونه با مواد آرایشی امکان پذیر است اما همیشه نمی‌توان از وسایل آرایش استفاده نمود، برجستگی و خطوط طبیعی که با تزریق فیلر در گونه ایجاد می‌شود برای مدت طولانی نیاز به استفاده از وسایل آرایش را کاهش می‌دهد.

تزریق کات گونه

بیشتر بخوانید: درمان گلوله شدن ژل لب

مناسب ترین ماده جهت تزریق به گونه

برندهای مختلفی از مواد دارویی به عنوان فیلر تزریقی به گونه در دسترس می‌باشند. اسید هیالورونیک ماده‌ی اصلی تمام فیلرهای تزریقی می‌باشد که در برندهای مختلف شرکت‌های دارویی تولید می‌شود.

برخی افراد جوان فقط به دنیال ایجاد برجستگی و مرز مشخص در گونه هستند اما افراد میانسال علاوه بر ایجاد کانتور گونه به دنبال افزایش حجم، از بین بردن افتادگی و چین و چروک‌های ایجاد شده در این ناحیه نیز می‌باشند. ماده‌ی تزریقی که برای هر فردی انتخاب می‌شود با توجه به هدف درمان متفاوت می‌باشد.

پزشک با توجه به هزینه‌ای که در نظر دارید و همچنین میزان تغییراتی که به دنبال آن می‌باشید مناسب‌ترین برند را در میزان مورد نیاز برای شما تزریق می‌نماید.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل به صورت در اهواز

میزان ماندگاری کات گونه با فیلر

برخلاف روش پیوند چربی و یا جراحی ایمپلنت گونه، تزریق فیلر اثرات موقتی و کوتاه مدتی دارد. تغییر حجم و کانتوری که پس از تزریق فیلر در گونه ایجاد می‌شود با توجه به سرعت متابولیسم بدن، میزان ماده‌ی تزریقی و نوع ماده‌ی تزریقی می‌تواند بین 6 تا 24 ماه باقی بماند، پس از این مدت مواد تزریقی به تدریج در بدن حل می‌شود و اثرات ان از بین می‌رود.

کات گونه با فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که بیمار هرگونه حساسیت دارویی و غذایی نسبت به مواد خاص دارد باید پیش از تزریق به پزشک اطلاع دهد. افرادی که سابقه تشکیل کلوئید، اسکار و یا عفونت پس از تزریق دارند کاندید مناسبی برای کات گونه نیستند.

داشتن سلامت جسمانی مناسب جزء ضروریات تزریق فیلر می‌باشد. در صورتی که بالای 18 سال دارید و از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار هستید می‌توانید جهت کات گونه با فیلر مراجعه نمائيد.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل لب طبیعی

نحوه تزریق کات گونه با فیلر

کات گونه با فیلر یک روش غیرتهاجمی بوده و احتیاج به آمادگی‌های اندکی دارد. برخی از مواردی ک پیش از کات گونه با فیلر باید به آن توجه نمائید عبارتند از:

  • از 2 هفته پیش از تزریق سیگار کشیدن را قطع نمائید.
  • هرگونه داروها و مکمل‌های غذایی که مصرف می‌نمائید را به پزشک اطلاع دهید، مصرف برخی از داروها و مکمل‌ها از چند روز پیش از تزریق باید قطع شود.
  • استفاده از برخی محصولات بهداشتی و آرایشی حاوی رتینول و اسید گلیکولیک از چند روز پیش از تزریق تا چند روز پس از تزریق باید قطع شود.
  • استفاده از هرگونه پماد، کرم و سایر مواد آرایشی در روز تزریق ممنوع می‌باشد.

 بعد از اینکه موارد گفته شده رعایت شد، ابتدا گونه‌های با مواد ضدعفونی کننده تمییز می‌شوند، سپس مقداری پماد بی‌حس کننده جهت کاهش ناراحتی در روی پوست گونه استفاده می‌شود. پرکننده‌های تزریقی در اکثر موارد شامل مقادیری لیدوکائین می‌باشند بنابراین تزریق فیلر گونه درد و ناراحتی اندکی به همراه خواهد داشت.

پس از بی‌حسی با استفاده از یک سوزن ظریف در قسمت‌های مختلف گونه تزریق‌هایی انجام می‌شود. میزان و نحوه‌ی تزریق با توجه به آناتومی چهره و میزان برجستگی مورد نظر بیمار متفاوت می‌باشد.

مهمترین موضوعی که در تزریق فیلر گونه برای کات گونه باید مورد توجه قرار بگیرد آناتومی چهره‌ی هر فردی می‌باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود هرگونه تزریق فیلر فقط توسط بهترین دکتر تزریق ژل در اهواز انجام شود. هرگونه تزریق توسط افرادی که اطلاعات دقیقی از آناتومی چهره ندارند ممکن است موجب به ایجاد نتایج و عوارض ناخواسته شود.

کات گونه

کلام آخر

پس از تزریق فیلر به گونه می‌توانید به منزل بازگردید و سایر فعالیت‌های روزمره‌ی خود را ادامه دهید. عوارض جانبی مانند کبودی، حساسیت نسبت به هرگونه لمس و درد در ناحیه تزریق تا چند روز طبیعی بوده اما جای نگرانی وجود ندارد، این عوارض به تدریج از بین می‌روند. نتایج تزریق چند روز پس از تزریق و با کاهش التهاب و تورم قابل مشاهده می‌باشد.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا