Search
Close this search box.

کاندیدای مناسب جراحی پلک

کاندیدای مناسب جراحی پلک، که به بلفاروپلاستی نیز معروف است، کسی است که انتظارات واقع بینانه ای برای نتیجه عمل خود داشته باشد. منظور از انتظارات واقع بینانه یعنی، طبق مشاوره ای که با جراح زیبایی خواهد داشت در همان ویزیت اول مشخص می­شود که با توجه به ویژگیهای صورت و بافت اطراف چشم و پلک افراد ، تا چه اندازه جراحی پلک در آنها ایجاد تغییر در چهره می­کند. قاعدتا جراحی پلک می تواند به زیبایی ظاهر افراد و تقویت اعتماد به نفس هر فرد کمک کند، اما لزوماً تأثیری بر چین و چروک، حلقه های تیره زیر چشم یا افتادگی ابروها نخواهد داشت. در مقاله حاضر کنارتان خواهیم بود تا با هم ویژگیهای یک کاندیدای مناسب جراحی پلک را مشخص نماییم.

جراحی پلک برای چه کسانی مناسب است؟

هم مردان و هم زنان می­توانند کاندیدای مناسب جراحی پلک باشند. اگرچه بهترین سن عمل جراحی پلک از 35 سال به بالا تعیین شده است اما افراد جوان­تر و با سن و سال کمتر نیز ممکن است در صورت داشتن مشکلات پلک که ماهیت ژنتیکی دارند، کاندیدای مناسب جراحی پلک هستند و می­توانند متقاضی انجام این عمل باشند.

در مورد کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت بیشتر بدانید.

کاندیدای مناسب انواع عمل بلفاروپلاستی

درباره انواع عمل زیبایی بلفاروپلاستی لازم است بدانیم که دو نوع جراحی پلک وجود دارد: بلفاروپلاستی فوقانی که به پلک فوقانی می پردازد و بلفاروپلاستی تحتانی که مربوط به پلک های پایینی می­باشد.

  • کاندیدای بلفاروپلاستی فوقانی: کاندیدای مناسب جراحی پلک در ناحیه پلک بالا، معمولا دارای پوست سالم و ابروها و حاشیه پلک های معمولی با کمترین تغییر رنگ و بدون مشکل پزشکی مربوط به چشم هستند. این افراد پوست اضافی ناخواسته در ناحیه بالای چشم دارند و همچنین ممکن است رسوبات چربی ناشی از اطراف پل بینی نزدیک گوشه چشم خود داشته باشند.
  • کاندیدای بلفاروپلاستی تحتانی: کاندیدای مناسب جراحی پلک پایین دارای پلک­های پایینی هستند که نسبت به عنبیه آنها در موقعیت مناسبی قرار نگرفته است، این افراد حاشیه پلک پایینی خوبی دارند، حداقل پوست اضافی در این ناحیه از چشم دارند و البته هیچ مشکل پزشکی مربوط به چشم نباید داشته باشند. این تکنیک عمل زیبایی معمولا برای تغییر مکان یا برداشتن پاکت­های چربی زیر چشم است که باعث شده است پلک های پایین پف کرده یا افتاده به نظر برسند.
کاندیدای مناسب انواع عمل بلفاروپلاستی

در مورد بهترین جراح بلفاروپلاستی در اهواز بیشتر بدانید.

چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی پلک نیستند؟

افرادی که از نظر پزشکان زیبایی کاندیدای ایده آل برای بلفاروپلاستی نیستند کسانی هستند که دچار بیماری­هایی از جمله خشکی مزمن چشم، فشار خون بالا، اختلالات گردش خون، اختلالات تیروئید، دیابت یا بیماری قلبی می­باشند و این نوع جراحی برایشان خطر آفرین خواهد بود.

همچنین به افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند توصیه می­شود حتما قبل از شروع جراحی با پزشک خود صحبت کنند تا مطمئن شوند که آیا اجازه انجام این جراحی را دارند و کاندیدای مناسب جراحی پلک هستند یا خیر.

نکته دیگر اینکه داوطلبین جراحی پلک که قبلا تحت درمان جراحی های چشمی قرار گرفته اند و یا عمل لیزیک انجام داده اند چنانچه متقاضی عمل بلفاروپلاستی هستند اگرچه ممانعتی از انجام جراحی پلک ندارند اما  لازم است این مسئله را با جراح خود درمیان گذاشته و این عمل را با دقت و اطلاعات لازم انجام دهند تا از هرنوع خطر احتمالی برایشان جلوگیری شود و جزء دسته کاندیدای مناسب جراحی پلک قرار بگیرند.

چه کسانی کاندیدای جراحی پلک نیستند؟

در مورد سن مناسب جراحی زیبایی پلک بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

جراحی پلک یا اصطلاحا عمل بلفاروپلاستی نوعی عمل زیبایی است که معمولا در حالت عادی هیچ خطر و عوارضی برای فرد نخواهد داشت. اما کاندیدای مناسب جراحی پلک کسانی هستند که از سلامت جسمانی و بخصوص سلامت کامل چشم برخوردار باشند و طبق نظر و معاینات چشم پزشک هیچ گونه خطری آنها را برای این جراحی زیبایی تهدید نکند. کاندیدای مناسب جراحی پلک ممکن است متقاضی جراحی پلک تحتانی و یا پلک فوقانی خود و یا هردو پلک باشد که این جراحی توسط پزشک زیبایی انجام می­شود.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا