Search
Close this search box.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؛ این سوالی است که توسط اکثر افراد مراجعه کننده به پزشکان زیبایی پرسیده می‌شود. امروزه با استفاده از پیشرفت‌های گسترده در علوم پزشکی استفاده از انواع روش‌های زیبایی برای کمتر کردن نشانه‌های پیری در صورت، محبوبیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید تزریق ژل و چربی از جمله روش‌هایی هستند که برای پر کردن نواحی صورت و از بین بردن چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آن جایی که معمولا زیباجویان در انتخاب تزریق ژل یا چربی دچار سردرگمی هستند، در این مطلب قصد داریم این دو روش را با هم مقایسه کنیم و مزایای هر کدام را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم. اگر شما هم قصد انجام تزریق ژل و یا چربی را دارید، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب تزریق ژل یا تزریق چربی

در پاسخ به این سوال که تزریق ژل به صورت بهتر است یا تزریق چربی به صورت، باید گفت که اگر هدف بیمار به تنهایی فقط از بین بردن چین و چروک باشد، می‌تواند از ژل‌ها استفاده کند. اما در مواردی که نیاز به افزایش حجم بالایی برای صورت، مثل صورت‌های خیلی لاغر، احساس شود، تزریق چربی گزینه مناسب‌تری است. با این حال هر کدام از این دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند که هر روشی با توجه ویژگی‌هایش برای زیباجویان در نظر گرفته می‌شود.

قبل از انتخاب بین این دو روش مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، امکان‌پذیربودن استخراج چربی از بدن شماست. اگر ذخایر چربی بدنی شما به گونه‌ای نباشد که بتوان از آن‌ها استخراج کرد، نمی‌توانید کاندیدای مناسبی باشید و تنها تزریق ژل پیش‌ روش شماست.

انتخاب تزریق ژل یا تزریق چربی

مقایسه تزریق ژل با تزریق چربی

در این بخش قصد داریم برای رسیدن به جواب سوال تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی، این دو روش را با هم مقایسه کنیم.

  • ماندگاری: ماندگاری ژل‌ها بسته به برند، ناحیه تزریق، مهارت پزشک و مراقبت‌های بعدی توسط بیمار از چند ماه تا یک سال هستند، در صورتی که ماندگاری چربی می‌تواند تا چند سال هم ادامه داشته باشد.
  • مواد تشکیل دهنده: مواد تشکیل دهنده ژل‌ها هیالورونیک‌اسیدها هستند. این ماده به صورت طبیعی داخل بدن وجود دارد. اما مصنوعی است. در صورتی که چربی‌ از بدن خود فرد بیمار گرفته شده و طبیعی است.
  • عوارض: عوارض تزریق چربی به صورت کبودی و تورم بعد از انجام آن خود را نشان می‌دهد و تا چند روز ماندگار است. در مقابل ژل بعد از تزریق عوارض بالایی نخواهد داشت، اما امکان حساسیت نادری ممکن است وجود داشته باشد.
  • نتایج: نتایج تزریق ژل تنها چند ساعت پس از تزریق قابل مشاهده است و بعد از چند روز بیمار به نتیجه مورد نظر خود می‌رسد، در صورتی که در تزریق چربی، تا چند هفته نیاز به استراحت احساس می‌شود و بیمار بعد از  رفتن تورم‌ها نتیجه را می‌بیند.
  • هزینه: هزینه‌ای که بیمار برای تزریق چربی پرداخت می‌کند به مراتب بیشتر است هزینه‌ای است که برای تزریق ژل ملزم به پرداخت است.
  • مراحل درمان: در مراحل درمان تزریق ژل بعد از انجام مشورت با پزشک متخصص و مشخص کردن ناحیه تزریق و نوع ژل، بی‌حسی به صورت موضعی انجام شده و تزریق توسط پزشک انجام می‌شود. این در صورتی است که در مراحل درمان تزریق چربی بعد از مشاوره با پزشک متخصص، وقت عمل، ناحیه تزریق و سایر تصمیم‌ گیری‌ها انجام می‌شود. سپس در روز معین شده با بی حسی موضعی یا بیهوشی، چربی استخراج می‌شود. سلول‌های چربی در سانتریفیوژ با چرخش زیاد از سایر سلول‌ها جدا شده و برای تزریق آماده می‌شوند.
  • مکان‌های تزریق: ژل در تمامی ناحیه‌های صورت قابلیت تزریق‌ را دارد و بیشتر برای گونه، پیشانی، زیر چشم، لب، خط خنده، چانه و فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در صورتی است که چربی از بدن بیمار گرفته می‌شود، محدودیتی برای انتخاب مکان تزریق وجود ندارد.

مزایای تزریق ژل نسبت به تزریق چربی

از آن جایی که هر روش نسبت به دیگری مزایای خاص خود را دارد، می‌خواهیم در ادامه‌ی این بخش برای راحت‌تر رسیدن به جواب سوالمان یعنی” تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی” مزیت‌های هر کدام را بررسی کنیم.

  • نتیجه سریع: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تزریق ژل نسبت به چربی مشاهده نتیجه سریع آن است. بیمار تنها چند روز بعد از تزریق ژل تغییر و نتیجه دلخواه را به خوبی روی پوست احساس می‌کند، خصوصا اگر تزریق در ناحیه صورت باشد.
  • هزینه پایین‌تر: تزریق ژل به مراتب هزینه پایینی نسبت به تزریق چربی دارد.
  • درد کمتر: در این روش نسبت به تزریق چربی بیمار درد بسیار کمتری را خواهد داشت.
  • غیر تهاجمی بودن: با غیر تهاجمی بودن این روش امکان بروز عوارض بعد از جراحی مثل تورم ، التهاب، عفونت و یا مسائل این چنینی وجود ندارد.
  • نقاهت کوتاه مدت: دوره نقاهت در این روش بسیار کوتاه است و بیمار به راحتی می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد.
  • نداشتن بیهوشی: در این روش نیاز به بیهوشی نیست و تنها با بی‌حسی موضعی قابل انجام است.

در مورد عوارض تزریق چربی به صورت بیشتر بدانید.

مزایای تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

  • ماندگاری بالا: در این روش با دو تا سه بار تزریق، امکان ماندگاری نتیجه آن تا بالای 5 سال و یا حتی بیشتر هم برای بیمار امکان‌پذیر است. مدت زمان ماندگاری بسته به محل تزریق و برخی شروط دیگر متفاوت است.
  • حذف بافت‌های چربی اضافه: با برداشتن چربی همزمان علاوه بر زیبایی صورت، چربی اضافه در بخش‌هایی از بدن، حذف می‌شود.
  • طبیعی‌تر بودن: این روش گرچه برای دیدن نتیجه نهایی زمان بیشتری نیاز دارد، اما نتایجی که بیماران بعد از آن به دست می‌آورند نسبت به ژل‌ها طبیعی‌تر است.
  • عدم حساسیت: در برخی موارد نادر ممکن است بیمار نسبت به مواد ژل حساسیت نشان دهد که این مورد در تزریق چربی اتفاق نمی‌افتد.
مقایسه تزریق ژل با تزریق چربی

در مورد کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

 در این مقاله برای پیدا کردن جواب این سوال که تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی، به سراغ مزایای هر روش رفتیم. همانطور که متوجه شدید هر کدام از این روش‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، بسته به تصمیم بیمار و مشورت پزشک مورد توجه قرار می‌گیرند. مهم‌ترین نکته در انجام عمل‌های زیبایی مراجعه به مراکز معتبر و اعتماد به پزشک متخصص و معتمد است تا نتیجه قابل قبول حاصل شود. اگر برای تزریق ژل و یا چربی نیاز به مشورت دارید، می‌توانید برای رزرو نوبت با دکتر سعید عاشوری از طریق شماره‎های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری

دکتر سعید عاشوری دوران تحصیلات عمومی و تخصص پوست خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سپری کرده اند، ایشان یکی از جراحان زبده کشور هستند که علاوره بر پوست در زمینه انواع جراحی های زیبایی صورت نظیر جراحی بلفاروپلاستی و همچنین تزریقات ژل، چربی و بوتاکس و ... مهارت ویژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا